Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fotbolls VM påverkar försäljningen ?
- Detta ämne har 7 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Croona.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2010 kl. 14:39 #94665mr-cruiseDeltagare
Någon som kan se i statistiken att försäljning ökat / minskat sedan fotbolls VM startade ?
Vi hade en av de bästa veckorna på hela våren första veckan i Juni, men när fotbolls vm startade störtdök försäljning.
Nu är jag nyfiken på om teorier om det beror just på fotbolls vm, sommar o sol, skolavslutningar etc. ?
Vad är er erfarenhet ?21 juni, 2010 kl. 15:10 #112052Katrin LundgrenDeltagareför oss brukar det sjunka när det är fint vänder, tills folk vant sig vid fint väder, men i sommar verkar folk inte hinna vänja sig eftersom det är så varierande
I alla fall kan jag meddela att i lördags hade vi sämsta dagen sedan vi startade. Jag skyller på kronprinsessbrölloppet…
21 juni, 2010 kl. 15:15 #112054dstrombeDeltagareÄven kattälskare följer kungafamiljen.
21 juni, 2010 kl. 15:30 #112055Katrin LundgrenDeltagaretja med tanke på att 2,9 miljoner sägs ha tittat så borde någon ha katt i alla fall
21 juni, 2010 kl. 15:41 #112057AndreasDeltagareBara 2,9 miljoner. I Finland tittade 1 miljon och då bor här bara 6 miljoner människor.
Annars så går försäljningen väldigt dåligt nu, men blir mer ledig tid istället.
21 juni, 2010 kl. 16:20 #112063ParvelitoDeltagareFörsäljningen går riktigt bra, jag ligger i Juni flera hundra procent över samma månad förra året. De senaste två veckornas försäljning har varit riktigt bra, så jag har inget att gnälla om.
22 juni, 2010 kl. 06:03 #112088michaelDeltagareDenna lördagen var en av årets sämsta fsg dagar här med, jag trodde faktiskt inte att folk kollade på någon annans bröllop på tv en lördag mitt på dagen?, en del har verkligen inga egna liv
Annars är Juni bra som vanligt, den var även över snittet förra året, tror det har att göra med skatteåterbäring, pengarna bränner i fickan…
22 juni, 2010 kl. 22:04 #112153CroonaDeltagareJag fattar inte de här med kungabröllopet. Är det verkligen så intressant? Att Victoria gifter sig med en en vanlig man tycker många är roligt. Vadå, är Victoria värd mer än någon annan? Kungar och drottningar hör hemma tillsammans med trollkarlar och riddare.
Som ni säger, Fint väder ger en dipp. Dåligt väder vill vi ha:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.