Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad gillar ni?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    HakanBrakan
    Deltagare

Hej

Är ganska grön inom detta med ehandel, men jag har en ide som jag börjat snickra på. Undrar därför om ni har någon personligt favoritsida som ni här på forumet är riktigt imponerade av, både vad det gäller design och funktion. Är nyfiken eftersom nästan ingen ide är så bra som den man kan låna av någon annan :)

Mvh
    Håkan

MonsterM
    Deltagare

Hejsan Håkan,

Jag har några favoritsidor, men vet inte om det är riktigt rättvist att jämföra olika kategorier med varandra. Men en absolut favoritsida för min del är Hi-Fi Klubbens.

Parvelito
    Deltagare

Kika på de stora marknadsledande sidorna, för de har uppenbarligen en stor kundgrupp som i och med att de är kunder där fått inmpräntat hur webshopar skall fungera och se ut.

Några exempel:
    dustin.se
    cdon.se
    ginza.se
    adlibris.se
    inkclub.se

Det här är ju sajter som har enorma besöksantal, och där man rimligen gjort sitt yttersta för att minimera kundtjänstfrågor som beror på kundernas osäkerhet om vad man menar eller vad som avses. Med rätt stor sannolikhet har de också gjort sin läxa om kundernas beteenden och vilka placeringar av olika funktioner som fungerar.

Mony
    Deltagare

Kika även in på Feedback och Kritik. Där skriver vi alla våra personliga åsikter om forummedlemmars sidor. Väldigt lärorikt!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.