Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Dropshipping Sverige/EU

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Tele52
    Deltagare

Hej ,
    Jag är ny på forumet och ser fram mot att tillbringa en hel del tid här för att ta del av alla era erfarenheter .(för att i framtiden hoppas kunna dela med mig själv av mina erfarenheter )

Håller på att sätta upp en webbshop ( initialt Sverige) och har några funderingar kring dropshipping som jag hoppas Ni på detta eminenta forum kan hjälpa mig att besvara.

Jag har varit i kontakt med Chris Malta ( CEO) på WorldwideBrands.com , vilket jag har uppfattat som en seriös ”lista” på Dropshippers. Tyvärr så är dessa företag enligt Chris fokuserade på USA och inte EU /Europa.

Så jag undrar om någon kan hjälpa mig med följande frågor :

1. Var hittar man dropshipping företag i EU /Sverige ?
    2. Finns det någon lista motsvarande WorldwideBrands.com i EU/ Sverige ?
    2. Finns det några företag som man skall akta sig för ?
    3. Finns det mässor som dropshipping företag brukar delta i ?
    4. Vad är Era erfarenheter av de dropshippingföretag Ni jobbat med ?

Uppskattar alla svar , tips eller kontakter Ni kan bidra med !

Ser tacksamt fram mot Era svar !

MVH / Tele52

Mystica
    Deltagare

I svergie så har vi väldigt lite vad jag förstått det som företag som dropshippar ut prylar. Nåväl många företag kanske gör det men dom skyltar inte med det. När det kommer till denna typ av lösning brukar frakterna ofta bli lidande ganska rejält framförallt om du har en utlänsk leverantör. Det jag skulle rekommendera är att du tar kontakt med befintliga bolag här i sverige och försöker komma överens om en lösning tillsammans med dem.

Annars så tror jag att det engelska forumet för dropshipping är ganska bra start för dig om du vill använda utlänska leverantörer. The Dropship Forum .co.uk :: Forum index

Lycka till :)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.