Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Hjälp mig skriva ut DHL fraktsedel…
- Detta ämne har 8 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2010 kl. 19:27 #94468TomasDeltagare
Har skrivit ut fraktsedlar och bokat hämtning till i morgon, ett ”paket” och ett Service Point-kolli.
Men visst ska man skriva ut nåt mer till chauffören? Nån lista som han kan lämna på kontoret? Loggar in på Lessmore och klickar mig vidare den vägen till DHL och Unifan. Nån som kan guida mig till det eller de dokument jag söker?
20 april, 2010 kl. 20:01 #110014WaxDogDeltagareJo men visst, du ska skriva ut en sändningslista.
KLicka på sändningslistor i Unifaun, klicka på sök, klic´ka på skriv ut.
2 ex kommer ur printern, ett till dig och ett till chauffören. Sändningslistan läggs ihop med paketen vid avhämtning av DHL20 april, 2010 kl. 21:36 #110018TomasDeltagareTackar, att jag inte fick ut den, sändningslista så klart. Får prova i morrn.
21 april, 2010 kl. 11:16 #110030RikardDeltagareDet brukar funka fint med vår kille även utan kvittenslapparna. Är nog inget problem så länge du har fraktsedeln på paketet. Det är ju mer en säkerhetsåtgärd om DHL skulle hävda att de inte har hämtat något paket hos dig.
21 april, 2010 kl. 11:49 #110031TomasDeltagare@Rikard 5292 wrote:
Det brukar funka fint med vår kille även utan kvittenslapparna. Är nog inget problem så länge du har fraktsedeln på paketet. Det är ju mer en säkerhetsåtgärd om DHL skulle hävda att de inte har hämtat något paket hos dig.
Jo, i mitt fall behövs den, det gjorde chauffören klart första gången han hämtade paket:o Men idag har han inte ens dykt upp fast de har hämtning på fm. Fattar inte varför. Undrar just hur sen man kan boka hämtning. Så länge det görs föregående dag/dygn borde det funka tycker jag.
Får kolla upp det.
21 april, 2010 kl. 12:03 #110032RikardDeltagareHehe, kanske har med servicegraden hos budkillen att göra.
Vet inte om det är olika i olika delar av landet men jag tror att DHL har 12.00 som sista tid för bokning av upphämtning av paket.
21 april, 2010 kl. 12:53 #110033TomasDeltagare@Rikard 5294 wrote:
Hehe, kanske har med servicegraden hos budkillen att göra.
Vet inte om det är olika i olika delar av landet men jag tror att DHL har 12.00 som sista tid för bokning av upphämtning av paket.
Han kom för en stund sen, eller rättare sagt en kollega som normalt kör i stan. Här ute på landet har de bara hämtning 3 dagar i veckan och då på fm. Bokning kl 12 är det hämtning samma dag du menar då? Det har sina sidor att hålla till på landet… Hämtning måndag fm kl 9 eller så då är det knappt jag hinner får med helgens beställningar. Då går de iväg först på onsdagen om inte jag ska sätta mig i bilen och åka 3 mil.
21 april, 2010 kl. 13:44 #110042ParvelitoDeltagareJag har samma problem ”på landet”. Här dyker de upp före 8 om man begär hämtning, och skam till sägandes så händer de att jag inte alltid är uppstigen då. Bråkade lite om det där i början, för det var sagt att jag skulle kunna boka fram till 10, men då har DHL för länge sedan åkt ifrån den här delen av länet.
Men på landet kan man å andra sidan ställa sakerna utanför dörren så hämtar de upp det i alla fall. En sådan här låda för dynorna till trädgårdsmöblerna är rätt bra för mina paket.
21 april, 2010 kl. 14:05 #110045RikardDeltagareNu har vi fast upphämtning och bokar sällan men när vi gör det kan det gott vara en upphämtning i Överkalix och nog gäller samma sak där med att ringa in bokningen före kl 12. Sen kanske det är så att praktiken ute på fältet skiljer sig från teorin inne på bokningskontoret.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.