Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Livechat med kunderna!
- Detta ämne har 9 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av Mony.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2010 kl. 12:27 #94457JimmyKDeltagare
Är det någon som har erfarenhet av livechat med sina kunder? Vad det finns för olika program & om det kan minska antalet ”övergivna” kundvagnar?
/Jimmy
15 april, 2010 kl. 13:00 #109918danielanderssonDeltagareDen största frågan är väl: har du tid att vara vid datorn mellan 10 och 18? Eller vilka öppettider du nu tänker ha.
Vi valde att plocka bort vårt telefonnummer då det tog upp alldeles för mycket tid
15 april, 2010 kl. 13:19 #109919JimmyKDeltagareJo, faktum är att jag tillbringar de flesta av dagens timmar vid datorn eller i packrummet (som ligger precis intill datorn), så det är just därför jag börjar fundera på det här med livechat.
Man kan ju också ha chatten öppen en begränsad tid på dagen kanske..?
Nä, den största tidsboven nu är alla s-ns försäljare som ringer på kundtjänstnumret varje dag 😡
15 april, 2010 kl. 14:38 #109920danielanderssonDeltagareTid vid datorn (eller i packrummet) borde väl inte var ”tid tillgänglig för kunder”?
Testat ha telefonsupport? Tror att det är en bra början..
Och telefonförsäljare? Det är därför man kör på ett privatabb och sen reggar sig på NIX
15 april, 2010 kl. 14:41 #109921ParvelitoDeltagareEtt tips: Var otrevlig mot de satans säljarna som terroriserar. Jag tror jag snittar på 15 sekunder för att bli av med varje dumt säljarsamtal.
När det gäller chatten, så vet jag inte hur du har det, men de flesta ordrar ramlar in på kvällar och under helger. Att ha en chatt öppen på dagtid skulle inte vara till nytta för mer än kanske 20-25% av kunderna. Hur ser dina kunders besökstider ut?
(Det ringde en säljare medan jag skrev det här, och hon avpolletterades på 9 sekunder)
15 april, 2010 kl. 16:11 #109922RikardDeltagarehehe, du är så hård Parvelito. Jag snäste av misstag av en kund rätt duktigt för ett slag sedan som jag trodde ville sälja något till mig. Hon kontrade med ett stammande ”jag ville bara beställa lite toner om det går”. Inte bra
15 april, 2010 kl. 16:38 #109923GregerADeltagareAtt dom inte fattar – vi är ju säljare, vi köper inget!
Telefonkataloger, telespärrtjänster, redaktionell reklam i Aftonbladet, TV-reklam … nej tack, det avslutas snabbt.
Jobbigt är också de som ringer från olika välgörenhetsorganisationer och drar en låååång presentation … jag orkar inte lyssna, avbryter och frågar vad det är de behöver köpa av oss för att klara av sitt projekt. Då brukar det gå att avsluta ganska snabbt.
15 april, 2010 kl. 18:36 #109926KockenDeltagare@lunarmys 5168 wrote:
Och telefonförsäljare? Det är därför man kör på ett privatabb och sen reggar sig på NIX
Håller med!
15 april, 2010 kl. 19:31 #109927sailorcapDeltagareJag har än så länge inte öppnat ngt företagsabonnemang, och inte blir man mer sugen när man verkar få hela sveriges telefonförsäljare efter sig.
19 april, 2010 kl. 22:26 #109992MonyDeltagareAppropå telefonförsäljare
Jag brukar säga så här efter ett par sekunder:
– Du…vänta lite. Kan du dröja? en sekund? Bra!
Och så lägger jag luren och fortsätter med det jag håller på med!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.