Startsida Forum Övrigt Off-topic Hobbyprojekt

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94442
    Marckus
    Deltagare

    Hejsan alla,

    Jag tänkte ta och bygga en egen webshoplösning i ASP.net MVC 2.

    Mest som ett hobbyprojekt och för eventuellt en framtida webbutik för min egen del.

    Det jag undrar över är,

    Vad måste finnas i en webbutiksystem förutom en varukorg, ett system för att registera sig som kund och administrationssystem för att lägga upp produkter.

    Har suttit och tittat runt på en hel del olika lösningar och dom har en massa olika tillägg och val.

    Men vad ska finnas i ett grundsystem?

    Med vänliga hälsningar
    Marcus

    #109815
    danielandersson
    Deltagare

    Hur långt är ett snöre? Kanske inte riktigt, men nästan..

    Allt beror på vad man behöver, såklart. Det är också därför det finns system från 59 kr och upp till flera miljoner.

    Enklast är väl att utgå från vad DU behöver.

    Kanske sätta upp en demo-butik på någon av leverantörerna och se exakt vad dom har och kolla om DU behöver funktionerna.

    #109821
    Kia
    Deltagare

    Rekommenderar också att du tittar på demobutikerna. Vet att man till exempel på Textalk kan prova på butiken innan köp. Man får då tillgång till alla funktioner och ser webbutiken bakifrån/innefrån.

    Min erfarenhet är att det är många funktioner som ska finnas, men som man inte direkt tänker på. En viktigt sak som du inte nämnde är till exempel hanterandet av lager och dess funktioner (lagersaldo, + och -).

    #109822
    Marckus
    Deltagare

    Tackar för svaren,

    Ska ta och titta på dom olika butikerna.

    Finns ju en del olika varjanter ute på marknaden men tar nog en titt på dom större som man ser mest reklam för och vet har en hel del kunder.

    Mvh
    Marcus

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.