Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Minskad försäljning
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2009 kl. 21:38 #94196granberg.erikDeltagare
Hej på er,
Har efter att jag lagt upp en ny sida fått minskad försäljning. Är lätt konfunderad då produkter och produktbilder är bättre nu. Sidan finns på http://www.ilovemylaptop.se
Den ligger på textalks billigaste abonnemang vilket gör att möjligheterna att göra snyggare sajt är små. Om någon har tips för att öka försäljningen skulle jag vara mycket glad! Säljer nästan enbart via adwords idag och skulle behöva hitta nya säljvägar. Hur jobbar ni, vilka är de viktigaste vägarna kunder hittar er?
//Erik
19 december, 2009 kl. 22:42 #108072ParvelitoDeltagareSom konkurrent till dig och insatt i branschen så ser jag ju ditt sortiment som väldigt smalt. I princip en produkt i en storlek med lite olika färg. Därtill en storlek som hamnar lite i ett ingenmansland då den är onödigt stor för en liten netbook, och för liten för en standard bärbar dator.
Att dessutom en stor svensk grossist reat ut sina laptopfodral i neopren hela hösten har väl inte gjort din situation särskilt mycket bättre. De säljer 12, 14 & 15″ i ett antal olika färger för 15kr/st till ÅF över hela Sverige, som i sin tur kränger dem till kund för 49kr inkl moms.
Det lilla sortimentet gör Adwords ganska trubbigt. Sannolikheten att någon som söker något att förvara sin dator i skall tycka att ditt sortiment är frestande är liten. Du få betala väldigt mycket för klick från icke handlande.
Hade jag ditt sortiment skulle jag satsa mer på sajter som Blocket, Tradera, Budera etc där det är billigare att marknadsföra ett smalt sortiment.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.