Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › någon som känner till denna certifiering
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av greger.
-
FörfattareInlägg
-
5 december, 2009 kl. 15:07 #94182Katrin LundgrenDeltagare
Verksamheten för trygg och säker e-handel i Sverige, Svensk-ehandel
Hittar inte någonstans vilka som ligger bakom, vilket ger mig lite funderingar.
De säger sig vara en organisation för e-handlare. är det bara jag som aldrig hört talas om dem?5 december, 2009 kl. 16:21 #107996ParvelitoDeltagareDomänen är skapad den 14:e Oktober och ägs av en William Svensson.
Han är född 82-08-08 och bor i Bromma.
Han driver handelsbolaget Exploregroup Sverige, 969716-5620
Se också sidan Verksamheten för trygg och säker e-handel i Sverige, Svensk-ehandel
Min kommentar: Det är så oseriöst att man fattar inte hur någon orkar ens försöka lura i någon att det där skulle vara det allra minsta bra för vare sig konsument eller företag.
5 december, 2009 kl. 19:11 #107998GregerADeltagareDet är ju komiskt
Certifikation
…
Vi rekommenderar även er att ta kontakt med konsumentvärket, allmäna reklamationsverket,eller polisen om ni råkat ut för ett oseröst företag.
…
Företaget följer svensklag och ser alltid till att eventuella reklamationer görs proffisionellt.
Borde vi inte starta Gruppen För Inbördes Certifiering istället … :rolleyes: …?
5 december, 2009 kl. 20:58 #107999fotofyndetDeltagareJag tycker att det är bra att det finns någon som utan eget vinstintresse arbetar för Sveriges alla ”konsumtenter”, vilka det nu må vara.
Sedan en annan sak, certifikation? Brukar man inte säga certifiering?
Nja, det där tror jag inte nåt vidare på.
5 december, 2009 kl. 22:50 #108000MatsDeltagareDär det finns pengar att hämta finns det alltid pigga entreprenörer…
6 december, 2009 kl. 11:32 #108005Katrin LundgrenDeltagareDet är tragiskt att e-handlare blir lurade och tror att detta är bra liksom konsumenter.
Anledningen till att jag hittade dem var att jag såg märkningen hos en kollega i samma bransch och aldrig hade hört talas om den tidigare så då bärjade jag fundera. Undrar hur många sådana här det kommer att poppa upp framöver.6 december, 2009 kl. 17:26 #108006NicklasDeltagareDet kommer att bli som med katalogföretagen ingen kommer att lita på dessa hur mycket certifierad man än är.
7 december, 2009 kl. 08:41 #108007DanielAronowitschDeltagareHej.
Medlemserbjudandet om 40% (!!) rabatt på våra tjänster stämmer ej. Jag har provat att ringa dem, men inget svar. Kommer till en telefonsvarare som säger ”Hej och välkommen till Explore Group Sverige”.7 december, 2009 kl. 09:38 #108008Katrin LundgrenDeltagareMisstänkte nästan det. Jag undrar om jag ska ta kontakt med min kollega i djurbranschen eller bara låta dem gå på smällen själva när de vill ha rabatter. De kanske är de som ligger bakom till och med eftersom jag aldrig sett märkningen tidigare. Hur skulle ni gjort?
7 december, 2009 kl. 14:46 #108009ParvelitoDeltagareGår man på det där, så lär man bli lurad i parti och minut, så jag skulle låta det vara en del av ”livets hårda skola”.
Utgår från att Klarna skickat brev till den där gynnaren idag, och att det hela försvinner från nätet inom kort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.