Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hopplös Binero-vecka
Etiketter: binero
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av fashion.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2009 kl. 14:17 #94145MagnusDeltagare
Den här veckan har det varit hopplös att ha domänen på Binero.
Den har legat nere lite då & då ofta i korta perioder.
Det räcker för att störa de som håller på och köpa något och det blir problem med x-arbete om kunden håller på med kortbetalning och sedan går servern ner….Rent hopplöst med andra ord.
Hur har det varit för Er?13 november, 2009 kl. 17:35 #107755BjornDeltagareJag gissar att du ligger på servern Majestix. Har några andra sajter som ligger där hos Binero, min blogg bland annat. Och ja, de senaste dagarna har det fungerat riktigt dåligt, går upp och ner som en jojjo, eller väldigt långsamt. Enligt deras driftinformation har de gjort en virtualisering av den, verkar inte gått så bra.
14 november, 2009 kl. 00:35 #107756fashionDeltagareNu blir jag verkligen orolig Har precis lämnat Loopia som för oss har varit rena mardröm på alla olika sätt!! Seg sida, avbrott nästan jämnt, en gång
var det avbrott i tre timmar och sista droppen i glaset kom när min sida var borta i över 6timmar!! Nu kan ni föreställa er vad detta har inneburit för oss i pengar!!
Man var på gräns att explodera.I den servern vi har i hos Loopia – fick jag veta nu, att det var 240 olika webbsidor i samma server:( Inte konstigt att man får problem.
Nu har jag precis bytt till Binero. Hade kollat ordentligt och läst allt som gick att läsa om olika webbhotell.
Det har kostat oss en hel del att lämna loopia, dels hade jag redan betala 1 till Loopia fram till augusti nästa år och när vi väl flyttade till Binero var det en hel del saker
som fick justeras i vårt system och vi fick anlita en konsult för att fixa problemen. Tyvärr gick det inte att vänta en dag med Loopia, det var helt enkelt panik.!Det kostar och det är bökigt att byta webbhotell.
Tyvärr börjar jag också uppleva problem med Binero. Det har varit lite si och så, men inga 3-6 timmars avbrott.
Vi får hoppas att det inte blir mer än så för annars vet inte jag vad jag ska göra och till vilket webbhotell man ska lägga sin sida.
Något som Loopia ska ha credit för är att killarna på supporten är väldigt bra och hjälpsamma, men bara killarna, tjejerna var ju värdelösa.
Sedan är deras kontrollpanel mycket lätt att förstå och ändra inställningar.Binero har inte lika bra support och killarna är lite slöa och inte så hjälpsamma som hos Loopia, men som jag själv har skrivit till Loopia,
det hjälper inte ha super trevliga killar på supporten när deras leverans var helt enkelt, ber om ursäkt för ordval, ”skit”! Så var den! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.