Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › "Levande" presentationer i webshopen?
- Detta ämne har 8 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 1 månad sedan av AntiKrist.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2009 kl. 12:29 #94062TomasDeltagare
Fick idag mejl från talesperson.se. Stavfel i både mejl och på hemsida gör ett lite taffligt intryck. För sisådär fem år sen vet jag att internetpresentationer.se gjorde nåt liknande. Och jag tror det kan vara bra i vissa fall.
Nu tycker jag kanske inte att det är värt 25´men har länge funderat på att göra egna filmsnuttar där jag förklarar produkter mm. Är det youtube som gäller eller finns det nån genväg att ex frilägga, spela in mot ”bluescreen” eller liknande och publicera som flash/java eller nåt?
Någon här som använder egna filmer i webshopen / på hemsidan? Tips & fallgropar?
23 september, 2009 kl. 16:14 #107157Fredrik.anDeltagareInternetpresentationer kommer jag ihåg Jag har för mig att de körde dem på pellesoft.se i början och jag gillar idéen. Din tanke kring att ha det under produkterna tror jag är riktigt bra. Jag är inne på samma idé men är fortfarande kvar i tankeverksamheten..
Det måste ju bli bra och det är väl där jag fastnat då jag inte har rätt utrustning. Men har man det så tror jag detta är ett väldigt starkt komplement till sina produkttexter! Får du till något så dela gärna med dig om vad du får för respons på det hela…
23 september, 2009 kl. 16:30 #107159Katrin LundgrenDeltagareÄven jag fick mailet i morse, och idén är intressant. Lite väl dyrt men helt klart tänkvärt.
24 september, 2009 kl. 18:40 #107189TomasDeltagareOoh herrej”x”lar: SunDigger Media – Video presentationer och Informationsteknik
På talesperson länkar man dit, säkert samma företag/folk som ligger bakom. Kolla presentationen:D
Nej, jag tror nog folk kommer att skratta åt mig också om/när jag går live på hemsidan med egenhändigt gjorda filmer:eek: Men då hoppas jag i alla fall att folk kan känna igen sig och se det som avspänt och naturligt.
Skulle du vilja ha sundiggers presentation på din hemsida?
29 september, 2009 kl. 21:02 #107242AntiKristDeltagareHimla intressant. Vart hittar man länkar till sajter (förutom de själva) som använder det?
30 september, 2009 kl. 07:05 #107245Katrin LundgrenDeltagareJag blev väldigt avskräckt av att de enbart säljer med förskottsbetalning till nya kunder…
Ingen som verkar använda dem, har aldrig hört om dem tidigare och enbart förskottsbetalning för tjänsten…..hmmm.Inget jag skulle chansa på i dag i alla fall.
30 september, 2009 kl. 09:08 #107246AntiKristDeltagare@Kodmyran 2116 wrote:
Jag blev väldigt avskräckt av att de enbart säljer med förskottsbetalning till nya kunder…
Ingen som verkar använda dem, har aldrig hört om dem tidigare och enbart förskottsbetalning för tjänsten…..hmmm.Inget jag skulle chansa på i dag i alla fall.
Jag måste säga att jag förstår dem rätt så väl och förskottsbetalning anser jag dessutom borde gälla för alla tjänster som produceras med en gång, framför allt när det handlar om lite större belopp. Tänk om de inte gjorde det, företaget hade nog inte likviditetsmässigt gått runt så länge de vill göra rätt för sig och betala personalens löner. Men de har ändå tagit ett risksteg och lämnar krediter till återkommande kunder. Nej jag vågar påstå att det kanske inte ens finns några rationella argument för det omvända? Jag kan tänka mig att man som ny kund vill vara säker på att få rätt produkt, men å andra sidan, om en video är 5 minuter kanske de spelar in minst 12 st sådana på blott en arbetstimma och låter mig som kund få välja vilken som passar bäst? Jag vet inte hur det funkar i detalj. Jag är mest sugen på att få se ett exempel IRL.
30 september, 2009 kl. 10:05 #107248Katrin LundgrenDeltagareJag förstår inte riktigt din tanke antikrist.
Hur vet du att du ens får en video, hur vet du att inte företaget blåser dig totalt?
Eftersom inga referenser alls finns att visa upp, så hur vet du att det är ett seriöst företag?? Om de hade varit mer seriösa hade jag antagit att de exempelvis tagit en summa i förskott och resten när jobbet är klart. det hade inte avskräckt mig, men ett nytt företag utan referenser som vill ha 20000 i förskott, Nej tack, inte av mig.Jag som konsult skulle inte ha många kunder om jag tog betalt innan jobbet ens var gjort, det finns ingen i dag inom it branchen som betalar sina konsulter utan att jobbet är gjort. Säljer man tjänster får man nog räkna med att ligga ute med pengar, och ta en del kundrisker tyvärr. Är man inte beredd på det får man nog räkna med att bli sedd med misstänksamhet.
30 september, 2009 kl. 12:26 #107250AntiKristDeltagareJa det har du helt rätt i, jag tänkte lite väl snävt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.