Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur hantera ändringar i order?
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
8 september, 2009 kl. 07:55 #94031JoelDeltagare
Hej!
Satt och funderade på det här med ändringar i ordrar som inte blivit skickade..
Som kund tycker jag att det är en självklarhet att kunna ändra min order om butiken ännu inte hunnit skicka ivägen den.
Men hur hanterar man den eventuella extra betalningen? Går det att ändra fakturan hos Kreditor? Kan man skicka kunden till en speciell sida vid kortbetalning? Hur gör ni med eventuella återbetalningar (om kunden väljer att ta bort en produkt eller minska antalet)?
Tack!
/Joel
8 september, 2009 kl. 13:39 #106956YoghurtDeltagareMed kortbetalningar så låter jag kunden göra en ny transaktion på den summa som tillkommer genom ändringen. Kunden kan även fritt ta bort och ändra en order.
Finns då sedan tidigare tillexempel 2 transaktioner på 500 och 200 kr, så om kunden tar bort produkter för 100 kr så kommer vi endast dra 100 kr från transaktion #2 när vi skickar iväg ordern.
Skulle däremot kunden ta bort varor för 300 kr så tar vi bort transaktion 2 och ändrar summan på #1.
Detta sköter dock mitt system helt själv då det skulle vara ett jäkla jobb om man ska hålla reda på det själv.Angående fakturabetalning så kan man iaf med SveaWebpay ändra en faktura sålänge den inte är markerad som skickad.
8 september, 2009 kl. 17:12 #106960JoelDeltagareKanon Daniel med lite inputs!
I början går det nog att trixa med själv men i längden är ett automatiskt system helt klart ett måste.
/Joel
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.