Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › eposthantering
Etiketter: epost
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
16 juli, 2009 kl. 13:22 #93964MickeDeltagare
Hur löser ni eran eposthantering?
Vi kör idagsläget outlook vilket vi gillar och vill fortsätta med. Men vi hade behövt något system/sätt att se om någon av dom andra på kontoret har tagit på sig ett supportärende eller om ett ärende är hanterat/besvarat eller ej.
Hur har ni löst detta? IMAP?
Vilka leverantörer?
16 juli, 2009 kl. 20:52 #106555GregerADeltagareVi kör Hosted Exchange hos FS-data med delad mapp för info/sales-adressen. På så sätt kan alla hålla koll på den boxen. Sedan undermappar därunder som medelanden flyttas till, t.ex klart, följ upp, etc.
Det enda som kan hända är att två ivriga medarbetare svarar ungefär samtidigt, innan någon flyttat det till klart. Utgående mail sparas i respektive utkorg, dvs den som svarar, så någon annan kan inte se svaret så som det är nu. Men det går troligen att ordna om man vill.
Vi har också en mailkoppling till Mamut, men den är inte helt stabil. Men det är ganska bra att få mailen kopplade till respektive kund.17 juli, 2009 kl. 14:40 #106559DanDeltagareJag kör IMAP med mappsystem typ:
Inkorgen (allt ohanterat och obesvarat)
Kräver åtgärd (reklamationer, returer, obesvarade mail)
Besvarade mail (alla färdiga ärenden)Det funkar okej faktiskt i denna skalan.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.