Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tävlingar, inlänkar och feedback
- Detta ämne har 9 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 5 månader sedan av RollUp-Kungen.
-
FörfattareInlägg
-
3 juni, 2009 kl. 14:49 #93905MickeDeltagare
Tjenare vi drog precis igång en liten tävling på
Racimex Tävling Där alla vinner!
vad tror ni om den här sortens marknadsföring ?
Det vi vill är att nå ut med våra klistermärken och få folk att sätta dessa på sina bilar, våra kunder brukar tycka det är ”fräckt” att få sätta våra klistermärken på sina bilar.
Men vi hoppas även på att få lite fler inlänkar såklart och att presumtiva kunder
hittar till oss.3 juni, 2009 kl. 15:03 #106113DanDeltagareSpontant känns 500kr lite lågt för din sorts butik där jag kan tänka mig att snittköpet ligger på 1000kr eller mer?
Annars tyckte jag det var riktigt smart att ge alla klistermärken. Kanske att det hade kunnat bli lite bredare målgrupp med ett mer generiskt klistermärke typ ”I Love Volvo” men det är väl en detalj i sammanhanget
3 juni, 2009 kl. 15:32 #106114MickeDeltagaresant snittköpet ligger på 2000kr.
Tanken jag har någonstans i bakhuvudet var att om denna tävlingen slår någorlunda bra ut att köra en till tävling med vinst ”åktur/körning av lamborgini”.
Men vågade inte satsa all in på första tävlingen. Kanske var lite jag lite för feg och sabbade hela tävlingen med ett för lågt pris?
3 juni, 2009 kl. 16:21 #106117DanDeltagareSvårt att säga, det lär du ju märka
Det är verkligen svårt ibland att tänka utanför sin egen nisch. Vad gör volvo-trimmare på nätet. Hur kommer man åt dem. Har de bloggar eller hänger de på garaget.org och zatzy bara?
3 juni, 2009 kl. 16:34 #106118MickeDeltagarevi riktar oss inte bara åt volvotrimmare utan även mot folk som behöver reservdelar.
Våran största kundgrupp är inte just ”tuningnissar” men vi försöker göra intrycket av det för att bygga kring varumärket Racimex.
Vi försöker satsa långsiktigt och en kund som har handlat av oss vill vi ska komma tillbaka nästa gång kunden behöver någon volvodel.
Många av ”volvonissarna” återfinns på garaget, zatzy och framför allt volvoklubbars forum.
Men dessa är ofta medvetna om att vi finns, vi vill försöka nå ut till Göran 46år som jobbar på linan på Torslanda. Han vill vi ska handla av oss för han pratar med sina kollegor på rasterna om oss och är han nöjd så hoppas vi att han handlar av oss igen.
Men just denna målgruppen är lite svår att nå. Bilsport och tidningar är en väg att gå men det kostar därefter med.
3 juni, 2009 kl. 16:36 #106119MickeDeltagareextremt lite av bilfolket har bloggar tyvärr. Funderat några gånger att skapa en tjänst runt detta men det är oerhört mycket jobb.
3 juni, 2009 kl. 16:58 #106120DanDeltagareSå hur når man Göran 46, är det inte med hjälp av SEO?
Jag har ingen aning, jag har iofs en volvo och skulle jag handla delar till den skulle jag googla. Men jag är inte 46 och jobbar inte på en fabrik i och för sig.
3 juni, 2009 kl. 20:58 #106124AndreasDeltagareKul idé, låter lite som barnreklam dedär! Där alla får en vinst (ballong eller leksak)
Blir det inte dyrt att skicka ut dessa dekaler till allt folk där ute?
Vet att dekaler frågar en massa folk efter av mig också. Dock hämtar de nog inte så mycket i slutändan, fast man bygger ju upp ett varumärke som folk kommer ihåg. Jag kör starkt på min löjliga logo med ljusblå bakgrund, som sticker ut från den maskulina bilbranchen.
Jag kommer riktigt snart att starta en blogg, hos en samarbetspartner som driver en community för Japanska sportbilsfantaster. Vilket är min största kundgupp. Vi kör redan lite grejer ihop.
Dock har jag som dig problem med att få råd med en Tidningsannons (bilsport eller Slitz kanske), skall vi fixa nåt gemensamt?
3 juni, 2009 kl. 21:01 #106125AndreasDeltagareLägg upp din tävling på vinnare.nu och liknande ställen!
där olika tävlingar sammanställs.
Alltid kan någon nappa.
15 juni, 2009 kl. 11:06 #106229RollUp-KungenDeltagareVi har nu kört tre tävlingar som vi har varannan månad i nyhetsbrevet som sedan smittar av sig när det skickas runt.
Vi har valt priser som Dell minidator, liten platt-tv, fiskeset, spaweekend priser för 3000-4000:- och det gav väldigt genomslag och fick oss att framstå som större och mer seriösa och 3-4000 varannan månad bli någon mikroprocent av omsättningen så vi tycker detta lyft oss rejält samta 0,5% endast avanmäler våra news då man vill se om det är något attraktivt pris att tävla om… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.