Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Samport – Usel service
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
26 maj, 2009 kl. 13:13 #93896BjornDeltagare
Man blir förvånad över hur vissa företag misshandlar sina kunder. Har använt Samport för kreditkortsbetalningar nu i något år. De lockade till sig en hel del kunder genom att köra utan månadsavgifter, så man implementerade deras lösning och körde på det. Sen gör dom en helomvändning och inför månadsvgift på 300:- exkl moms. Irriterande, men eftersom det är lite drygt att byta betallösning så kör man ju på. Efter ytterliggare några månader höjer dom avgiften igen, 400:- exkl moms.
Inte speciellt snyggt, men hade de haft en bra kundservice så hade man kunnat acceptera det. Men icke, när mitt kort spärrades som de drar avgifterna från, så skickar de inte ut något notis om detta. Istället skickar de direkt en faktura med en faktura-avgift på 50:- och 15 dagars förfallodatum. Mailar deras kundtjänst om detta och ber dem dra på kortet istället, eftersom jag lagt in ett nytt. Får svar efter 11(!) dagar att det går minsann inte, jag måste betala fakturan. På grund av deras dryghet hinner jag få en påminnelse på fakturan, med ytterliggare 50:- i avgift. Så jag ringer deras kundtjänst direkt och försöker resonera, men det är stört omöjligt att ens ta bort påminnelse-avgiften, ingen förståelse överhuvudtaget. Man blir förbannad.
26 maj, 2009 kl. 13:21 #106063DanDeltagareDags att rösta med fötterna!
26 maj, 2009 kl. 13:36 #106064AndreasDeltagareTack för informationen.
De verkar inte vara det ända kortbetalningsföretaget som missköter sig.
Själv sitter jag och väntar på att Payer skall få ibruktaget deras kortbetalningssystem. Har väntat över en månad redan, minns ej direkt när jag skickade in undertecknat avtal. Och har inte hört något av dem ännu, om det uppstår problem tycker man de skulle ta kontakt och erbjuda nån form av kompensation.
Nej tummen ner, här också!
Är det möjligt att avbryta avtalet och ta en annan betalningsleverantör på grund av att de aldrig får igång kortbetalningsmöjligheterna för mig?
Funderar starkt på att byta till Paypal istället.
Ursäkta om jag halvt stjäl din tråd!
26 maj, 2009 kl. 14:54 #106067BjornDeltagareJag var på väg att byta till Payson, och testade ett tag. Tyvärr har de bara stöd för svenska och SEK och jag behöver köra det i Norge också så det gick åt pipan. Annars tycker jag Payson var ok förutom att de inte verkar bry sig alls om någon vidareutveckling av deras tjänst, språk, valutor, färdiga betalningsmoduler etc.
@MUSN 729 wrote:
Är det möjligt att avbryta avtalet och ta en annan betalningsleverantör på grund av att de aldrig får igång kortbetalningsmöjligheterna för mig?
Funderar starkt på att byta till Paypal istället.
Ursäkta om jag halvt stjäl din tråd!
Det borde gå, de har ju inte levererat tjänsten som de ska, det skulle kunna vara stora summor du går miste om för att de hindrar dig att komma igång. Samla all korrespondens och gör en skriftlig uppsägning och var tydlig med varför.
Finns det verkligen ingen PSP på marknaden som bara funkar, har bra service och rimliga priser? Någon som är nöjd och kan rekommendera någon som även har stöd för flera valutor?
26 maj, 2009 kl. 15:23 #106068DanDeltagareJag är faktiskt nöjd med certitrade och de har stöd för flera valutor och språk. Integrationen är inte så snygg som jag skulle vilja, men man kan inte få allt.
26 maj, 2009 kl. 15:50 #106071NicklasDeltagareCertitrade funkar för mig med, lite tråkigt med deras fasta avgifter men dom gör sitt jobb.
26 maj, 2009 kl. 16:19 #106073Katrin LundgrenDeltagareJag har faktiskt inte haft ett enda problem med samport, så jag rekommenderar fortfarande dem. Speciellt i fjol när Dibs hade massiva driftproblem var et väldigt trevligt att ha samport
27 maj, 2009 kl. 22:44 #106081BjornDeltagareVerkar som om Certitrade blivit bättre då, kanske värt att kolla in.
@Kodmyran 738 wrote:
Jag har faktiskt inte haft ett enda problem med samport, så jag rekommenderar fortfarande dem. Speciellt i fjol när Dibs hade massiva driftproblem var et väldigt trevligt att ha samport
Hmmm, jag får mail minst 1 gång i veckan ang. driftproblem. Nu är det kanske inte deras fel alltid men mycket tycker jag borde kunna förebyggas. Senast natten till igår var det databas service som drog över tiden med över 2 timmar (klar 8.22), totalt över 5 timmar. Jag vet inte hur många gånger jag fått driftinfo med ”IIS servern hängde sig”. För 2 veckor sedan fick jag:
”Akut planerat avbrott i samtliga system. Utbyte av felande switchar sker inatt kl 03.00 GMT +1. Utbytet beräknas ta 10 minuter och trafik står still under tiden eftersom vi passar på att även byta ut switchar i redundanta nät.”
Jag tror deras redundans är på skoj. ”passar på” att byta redundanta switchar!?!? Vad är meningen att ha dom om man bytar ut dem samtidigt, för mig är det hål i huvet. Sådana här avbrott från och till borde för stora spelare innebära ganska seriösa intäktsbortfall.
28 maj, 2009 kl. 16:33 #106088Katrin LundgrenDeltagarevi kan inte ligga på samma server hos dem. Jag har inte haft ett driftavbrott sedan förra året någon gång, och då var det planerat mitt i natten.
28 maj, 2009 kl. 21:26 #106090 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.