Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Det stora postupproret
- Detta ämne har 66 svar, 24 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av ppc.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2009 kl. 10:45 #93874DanDeltagare
Nu har jag fått nog av Postens inkompetens och brist på ödmjukhet. Jag funderar på att starta ett postuppror här på ehandel.se för att belysa Postens hyckleri när det gäller svensk e-handel och även belysa att de är det största hindret för den svenska e-handelns expansion.
Det jag tänkte mig är följande:
- Jag gör en kampanj på ehandel.se
- Man ska som e-handlare kunna skriva under förslagen på ändringar med namn, företag, bild och även en personlig story om sin relation till Posten.
- Vi lyfter fram 10-20 bra stories och e-handlare med full profil som belyser hur Posten hindrar deras arbete
- Vi gör en lista på allt som är fel med Posten idag gällande e-handelsbiten primärt och föreslår ändringar och förbättringar på alla punkter.
- Jag eller någon annan skriver debattartiklar i väl valda branschtidningar (Du & CO (hehe), Internetworld, Dagens Handel, Market, Computer Sweden, med mera)
- Jag tipsar mina kontakter på Posten om det och ber om ett svar.
Vad tror ni? Är ni med? Vad saknas?
4 maj, 2009 kl. 11:09 #105856Fredrik NorbergDeltagareHoppsan, det var inga silkesvantar där inte… Vad var droppen som fick bägaren att rinna över för dig?
4 maj, 2009 kl. 11:27 #105857DanDeltagareJag har tänkt tanken ganska länge. Som liten e-handlare är varje kontakt med Posten ett helvete. Eller så är det bara mig de hatar?
Men förra veckan jobbade jag halvtid med att göra Postens jobb på min bekostnad. Idag försökte jag lösa ett problem och efter att ha slussats till 6 olika inkompetenta personer slutar det med att jag inte får prata med någon på Logistik Sälj längre utan de tar mitt namn och lovar återkomma snart. Samma svar som jag fick av min Posten Brev säljare för snart 10 dagar sedan. Ingen har dock ringt…
Men min lista blir nog på 50 punkter till själva grejen om jag får någon med mig. För om det bara är jag som tycker att Posten misshandlar små e-handlare så är det fel på mig antar jag.
4 maj, 2009 kl. 12:06 #105859Katrin LundgrenDeltagareDan, jag är med dig på vad du säger, helt klart. Posten är ett elände för oss mindre e-handlare, och speciellt om du råkar ha en säljare i Norrland
4 maj, 2009 kl. 13:36 #105862ParvelitoDeltagareJag vet att Posten inte är något under av smidighet. Men, vad har vi för alternativ? Jag sitter i Hälsingland och här regerar Posten. Det finns inga konkurrenter. Jag har inga större problem med dem, utan det stora problemet med frakter i Sverige är att det är DYRT. Fast det är inte specifikt för Posten.
4 maj, 2009 kl. 13:53 #105863ArneDeltagareHej Dan
Jag beklagar att du är missnöjd med Posten. Jag har tidigare föreslagit ett möte mellan dig och mig hur vi skulle kunna samarbeta. Vad tror du du om ett möte där vi försöker lösa dina Problem?
Med vänlig hälsning
Arne Andersson
arne.b.andersson@posten.se4 maj, 2009 kl. 14:00 #105864DanDeltagareHej Arne,
Vad kul att du svarar här. Jag tror på ett möte där vi diskuterar problemen som små e-handlare har överlag istället för att fokusera på just mig. För jag vill inte att det ska handla om mig endast. Det är inte bara jag som har problem och jag tror inte att punktinsatser för vissa kunder för e-handeln framåt (okej kanske min egna e-handel, men det är inte syftet med ehandel.se).
Kanske kunde vi vara några fler e-handlare så att man får fler åsikter och inte bara mina. Bara ett förutsättningslöst möte där vi små e-handlare berättar om vår vardag med Posten?
Vad tror du om det?
5 maj, 2009 kl. 09:06 #105877RikardDeltagareJag är benägen att hålla med Dan. Det är riktigt trögt i kundtjänst när man har paket som ska fångas upp från leverantörer eller när något har gått galet. Jag har själv flera gånger fått ringa runt till ICA-handlare och Statoil-mackar för att se om de har något paket till kunder som inte fått avier eller där paket har hamnat fel. Omöjligt att få posten att göra dessa sökningar trots att det väl är just posten som borde erbjuda sig.
Frågan är dock om det inte är ännu värre på företagscenter men det är ju väldigt personberoende förstås men jag har inte blivit glad en enda gång av att besöka vårt företagscenter. De har dålig koll på vad som gäller och är tämligen dåligt serviceinriktade.
Nu skickar vi med DHL spårbart. Visserligen blir det fel ibland och det är lite glest med ServicePoints när man kommer upp i norra Sverige men det är åtminstone ett piggt säljteam som svarar på fårgor, kommer med någon egen idé och är förhandlingsbara vad gäller priser och hämtningstider mm.
Posten känns som en stor orörlig elefant bland övriga smidiga aktörer i paketdjungeln!
5 maj, 2009 kl. 09:09 #105878DanDeltagareJag älskar mitt postcenter. De är underbara där och gör verkligen allt för mig som kund. Tyvärr är deras befogenheter begränsade så det löser inte mina problem.
Nu blev jag precis av med en ny försändelse. Två stycken DPD-försändelser som är puts väck på 1 vecka. Slå det!
Och har någon ringt mig som de skulle igår? …. Näe just det.
5 maj, 2009 kl. 11:52 #105880NicklasDeltagareJag har svårt att utala mig mer än att Posten har sjuka priser.
Leveranser hem kommer oftast med Dhl och Schenker och det har fungerar hittils. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.