Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Print On Demand Fortnox

Etiketter: 

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ElPedro
    Deltagare

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig med det här. Jag driver en e-handel där jag jobbar med en 3e part som skickar direkt till kund från deras lager i Lettland el Spanien. Kruxet är att varje order en kund lägger i min butik blir som ”ett inköp” draget på företagskortet. Så varje order blir en transaktion från mitt bankkonto för att betala varorna som skall skickas till kund.

Det har ju snabbt blivit väldigt många ordrar, nästan 200 ordrar i april. Kan jag bulkbokföra dessa transaktioner, för jag kan ju exportera en excelfil från printondemand tjänsten. Eller måste jag bokföra varje transaktion för sig?

Mr Jonas
    Deltagare

Hej, varje enskild transaktion skall bokföras för sig själv.
    Tänk även på att det är du som betalar leverantören i Lettland / Spanien vilket betyder att det är du som är importören av produkten. Vilket gör dig ansvarig för moms, punktskatter samt har ett ansvar för att produkten överrensstämmer med lagar och förordningar i sverige.

Med vänlig hälsning,
    Jonas

ElPedro
    Deltagare

Hmm okej… Så jag kan inte begära ut en stor lista på alla ordrar och göra en bulkbokföring? Shit, får nog lägga ner företaget, om jag ska bokföra varje transaktion för sig så kommer det bli ett heltidsjobb bara det. Usch får tänka om.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.