Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Störningar – Skicka Lätt – PostNord!
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år, 11 månader sedan av Mr Jonas.
-
FörfattareInlägg
-
18 december, 2020 kl. 00:17 #105400Mr JonasDeltagare
Senaste månaden så upplever jag att PostNords tjänst Skicka Lätt har haft kraftiga störningar.
När man lämnar in försändelsen, så tar det ett tag innan den kommer upp i appen. (Några timmar är inga problem, men ett halvt dygn är mindre bra)
Men resvägen som försändelsen tar är helt mysko.– Från Helsingborg – Mineralgatan (Onsdag 9 kl: 17:57)
– till Danderyd (Torsdag 10 kl: 07:49)
– till Utlämningstället – SOS kiosken (Torsdag 10 kl: 09:06)
– för att sedan stå Helsingborg – Mineralgatan igen 😮 (Torsdag 10 kl: 15:45).
– för att sedan stå att Mottagaren har aviserats per Brev. (Torsdag 17 kl: 12:34)Finns ett antal försändelser med samma beteende på resvägar till andra delar av landet, så detta är inte en enskild händelse.
Har även blivit kontaktad av kunder (trovärdiga som har koll) som frågat efter leverans.
Jag har slagit upp Försändelse ID och sett att PostNord har haft försändelsen hos postombudet i flera dagar.
Min kund har inte fått varken e-post eller aviserats via brev trots att så skulle skett enligt appen.Är det fler som sett detta den senaste tiden?
(Försändelsen har alltså inte försvunnit fysiskt, utan det är bara informationen om var försändelsen finns som har spökat och ställt till det.)Jonas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.