Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Hur hantera kundregister i en inkråmsaffär? GDPR
Etiketter: gdpr, inkråmsaffär, kundlista
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år sedan av sofiavp.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
-
FörfattareInlägg
-
19 november, 2020 kl. 19:30 #105384sofiavpDeltagare
Jag och min partner driver ett AB med flera verksamheter. Vi ska nu separera en av verksamheterna så att det drivs ensamt under ett nytt AB (som vi också är ensamma delägare av).
Vi kommer alltså att göra en inkråmsaffär och sälja verksamheten till vårt nya AB.
Hur gör man med kundregistret/kundlistan (e-postadresser vi samlat) som ingår i verksamheten och som nu säljs som en del av verksamheten?
I synnerhet med GDPR i åtanke.
Måste man skicka mejl till alla på listan och berätta om det nya bolaget, om att man uppdaterat sina villkor eller något annat?
-
FörfattareInlägg
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.