Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Google gillar inte mina sökord

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Arne_1921
    Deltagare

Adwords…

Jag försöker lägga till sökord som jag tror folk söker på. Problemet är att google säger:

”Låg sökvolym”

”Användarna söker inte efter den här termen så ofta, så den kan inte visa annonser.

Vadå låg sökvolym? Är det ett fåtal som söker på detta så vill ja ju definitivt att min annons ska komma upp! Det är ju hela grejjen med att skapa bra sökord eller??

Tex:
    Jag säljer Markduk men ja vill inte att folk som söker på bara markduk ska klicka på min annons. Det är så det har varit och det bränner dagsbudgeten direkt utan att generera något…. . Jag vill däremot att folk som söker på följande termer ska hitta mig.

markduk under altan
    Markduk på löpmeter
    Markduk garageuppfart
    Markduk mot ogräs

Det tex precis en nisse som ska bygga en altan och som vill ha markduk som köper av mig. Jag kan nog kaxigt säga att mina varianter på mått är dom bäst anpassade och billigaste produkterna på marknaden till just detta ändamål men då tycker inte google att det är tillräckligt många som söker på det…….

Wiebke B
    Deltagare

Jag har detsamma ”problem” och ignorerar detta. Även med ”låg sökvolum” får jag visningar och klick. De är lönsamma, men det är inte många.

Kanske hjälper det att lägga upp 2 kampagner istället (1 x specialsökord, 1 x bredare sökord), så att du kan styra/begränsa budgeten för varje?

Arne_1921
    Deltagare

Jag har själv testat att söka på detta udda sökord och annonsen kommer inte upp för mig iaf…

Arne_1921
    Deltagare

Har ett annat problem… Adwords säger följande när ja undersöker ett sökord:

”Annonsen är inte schemalagd att visas just nu. ”

Detta stämmer inte med inställningarna under Annons schema. Där har ja satt Mån-sön 07:00-23:00

Även testat att ta bort schemat helt men får samma svar…

Stefan72
    Deltagare

Fast jag får nästan känslan av att du tror lite väl mycket på alla dessa gizmos som ska hjälpa kunder att hitta. Till att börja med så är de till för att företaget som hjälper dig ska tjäna pengar. Det är liksom flera miljarder sökord som fladdrar förbi i cyberspace konstant och att just dina sökord gör en direktträff i samma sekund nån skriver det och hittar dig direkt är ju ändå en utopi. (som de utnyttjar)

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag hade tagit en funderare och räknat lite. Räkna samman all din tid du lagt på detta och hur mycket kronor du lagt på Adwords utan konvertering. Det brukar kosta 3000-5000 kronor för ett företag att sätta samman ett bra Adwords konto.

Utan att ha sett ditt konto eller något så skulle jag vilja tipsa om vilka matchningstyper du har på dina sökord. har du låg sökvolym på t.ex. Exakt matchning så kanske du skulle sätta dig ner och bygga en med bred matchning och istället filtrera ut ord som inte passar dig till en ”negativa sökord” lista.

Det där är bara en av sakerna du kan göra för att optimera ditt adwordskonto.

En annan idé är att köra Broad Match modifier rakt igenom. Men det kan käka upp din budget rejält snabbt om du inte har filtrerat och optimerat andra kampanjer som är på den exakta.

Arne_1921
    Deltagare

Tackar för tipsen…börjar bli mer och mer skeptisk till google…. Söker man på det ja vill hittar man ju min blocketannons :) Har nog lagt 1500kr på och ja tror inte att nån lett till köp… Det är dock senaste veckan bara som ja haft en hyfsat vettig inställning på maxa konverteringar etc så det går ju inte att säga något än… Tiden innan brännde ja bara av presentkortet ja fick när ja signa upp mig på en .se domän…lite slarvigt såhär i efterhand…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.