Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Unifaun
- Detta ämne har 8 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 8 månader sedan av nmn.
-
FörfattareInlägg
-
13 mars, 2018 kl. 15:03 #104589palle_mDeltagare
Någon som lyckats förhandla priset på utskrifterna eller årsavgiften?
/Paul
14 mars, 2018 kl. 13:52 #184991nmnDeltagarePriset är väl inte det stora problemet med Unifaun, snarare funktionen och tekniken bakom. Åtminstone orderkopplingen som är helt usel och är byggd i Java.
18 mars, 2018 kl. 18:36 #185012palle_mDeltagare@nmn 91753 wrote:
Priset är väl inte det stora problemet med Unifaun, snarare funktionen och tekniken bakom. Åtminstone orderkopplingen som är helt usel och är byggd i Java.
Jo så är det, men orderkoppling är redan på plats, så nu är det bara priset kvar.
19 mars, 2018 kl. 08:45 #185014nmnDeltagare@palle_m 91776 wrote:
Jo så är det, men orderkoppling är redan på plats, så nu är det bara priset kvar.
Jag beklagar sorgen!
Den stora kostnaden för usel programvara är inte det som står på fakturan från leverantören utan all frustration, spilld tid och fel som den skapar!
19 mars, 2018 kl. 12:20 #185015Jimmy OstromDeltagareNu tycker jag du är lite för negativ. Jag håller med att det finns mycket att önska från Unifaun (eller kopplingen till dom).
Men sedan dom fixat ”OnlinePrinter” är min uppfattning att det blivit bättre eller enklare att fixa kopplingen. Men man saknar ju fortfarande en del saker tycker jag.
@nmn 91779 wrote:
Jag beklagar sorgen!
Den stora kostnaden för usel programvara är inte det som står på fakturan från leverantören utan all frustration, spilld tid och fel som den skapar!
20 mars, 2018 kl. 15:02 #185019nmnDeltagare@Jimmy Öström 91780 wrote:
Nu tycker jag du är lite för negativ. Jag håller med att det finns mycket att önska från Unifaun (eller kopplingen till dom).
Men sedan dom fixat ”OnlinePrinter” är min uppfattning att det blivit bättre eller enklare att fixa kopplingen. Men man saknar ju fortfarande en del saker tycker jag.
Jag slängde ut den orderkoppling vi hade för drygt ett år sedan då den plötsligt började spotta ut 10 andra adresslappar varje gång man försökte skriva ut en ny. Det var något Java baserat mög som styrdes med textfiler som man la i en speciell katalog och så kanske dök det upp en annan textfil med sändningsnr i. Gick något fel kom det ingen fil, vad som var fel fick man gå in i deras urusla webbtryne för att se.
Supporten var helt värdelösa och hade inte en aaaning om vad som kunde vara fel…
20 mars, 2018 kl. 16:04 #185021Jimmy OstromDeltagareJa supporten hade jag heller ingen bra erfarenhet av förr (2012 och tidigare). Men än så länge idag har jag bara haft bra support från dom. Deras ”OnlinePrinter” ska inte riktigt funka till mac men det löste deras support till mig och jag behövde inte höja rösten en endaste gång .
@nmn 91785 wrote:
Jag slängde ut den orderkoppling vi hade för drygt ett år sedan då den plötsligt började spotta ut 10 andra adresslappar varje gång man försökte skriva ut en ny. Det var något Java baserat mög som styrdes med textfiler som man la i en speciell katalog och så kanske dök det upp en annan textfil med sändningsnr i. Gick något fel kom det ingen fil, vad som var fel fick man gå in i deras urusla webbtryne för att se.
Supporten var helt värdelösa och hade inte en aaaning om vad som kunde vara fel…
20 mars, 2018 kl. 20:10 #185022JonkejoberDeltagare@nmn 91785 wrote:
Du är alltid så positiv i dina inlägg!
Jag har bara bra erfarenheter av Unifaun och deras support och även deras mjukvara har fungerat bra efter att den sedvanliga test- och inställningsrundan gjorts.
Dock håller jag på och ska byte lösning men det har mer med funktion och pris att göra än missnöje.
21 mars, 2018 kl. 16:18 #185027nmnDeltagare@Jonkejober 91788 wrote:
Du är alltid så positiv i dina inlägg!
Jag har bara bra erfarenheter av Unifaun och deras support och även deras mjukvara har fungerat bra efter att den sedvanliga test- och inställningsrundan gjorts.
Dock håller jag på och ska byte lösning men det har mer med funktion och pris att göra än missnöje.
Ja vi kan ju inte alla vara nöjda med att få skit hela tiden, då hade världen bara bestått av sossar!
Vår unifaun orderkoppling (java versionen) snurrade nog i närmare 5år. Ett möjligt problem kan vara att när den uppdaterade sig själv så blev bara javamotorn uppdaterad, själva windows skalet var samma som installerats en gång i forntiden och det passade nog inte ihop riktigt med resten längre. Detta borde supporten ha insett när de bad mig trycka på knappar som inte fanns för felsökning men de gav bara upp istället!
Vi kör numera LogTrade som är betydligt trevligare, de har åtminstone tänkt till innan de satt ihop tjänsten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.