Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Priser på stora paket med DHL?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Arne_1921
    Deltagare

Kikat på prislistan på DHL (via edge avtalet). Finns ju inga alternativ som passar för några av mina större varor. har ju privat fått dessa levererade med DHL så det borde la gå.

Vi snackar rullar som är som mest 5m långa, 30-40cm diameter och väger 70kg. Går det att gissa vad denna leverans kostar till privatpersoner?

Ekraft
    Deltagare

Sådant blir Styckegods hos transportföretagen, och det vet jag inte om Edge har avtal för. Det handlar väldigt mycket om avstånd för sådant gods.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag skulle kollat med DSV, Schenker och DHL. Ring runt och hör med dom eller maila dom. DSV brukar ha bra priser vid stora saker.

Arne_1921
    Deltagare

Finns andra som skickar samma vara med ”gratis frakt” oavsett vem som beställer i sverige. Kan ju inte vara alltför dyrt då…

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Allt handlar om marginal. Erbjuder man fri frakt är det oftast inbakat i pris ut till kund.

@Arne_1921 91110 wrote:

Finns andra som skickar samma vara med ”gratis frakt” oavsett vem som beställer i sverige. Kan ju inte vara alltför dyrt då…

Arne_1921
    Deltagare

Jo såklart är det så.

Men med tanke på vad jag köper för i nuläget (inga stora volymer) så får det inte kosta mer än 300kr att skicka ett paket i forma av rulle som är 5m långt, 30cm diameter och väger 70 kg…. känns inte som att jag får det priset…

Jag kommer väll kunna pressa detta några 100lappar till men…

Stefan72
    Deltagare

Du får nog flytta till Kina om du ska få detta att fungera…………

Arne_1921
    Deltagare

Skippar de största varorna om det inte funkar men det vore helt klart en bonus…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.