Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › E-handel B2B kunder skall köpa, hyra, och skicka in maskiner på service.
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av dedlander.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2017 kl. 18:28 #104416dedlanderDeltagare
Hej,
Jag behöver förenkla de processer som görs när kunder köper, hyr eller vill skicka in sina maskiner på service till oss.Önskemål förutom allt det vanliga man förväntar sig av en bra ehandel:
KÖP: När kund köper skall naturligtvis data vara kopplat till affärssystem (visma 2000 sedan 15 år tillbaka), kund skall även kunna se gammal historik från tiden innan första köpet på denna nya e-handel/portal. Kunderna är oftast återkommande men med långa uppehåll viket ställer krav på inloggningen (enkelt att få sina inlogg uppgifter mm) Vill naturligtvis ha en bra lösning på att få ut adresslappar att sätta på paketen när godset skickas (normalt från vårt eget lager). I framtiden skall vissa delar/maskiner komma från leverantör och då skall leverantören få order och min följesedel.HYR: När kund hyr skall man kunna boka (i många fall är det samma produkter som de som säljs) i kalender direkt på sidan. Kundens retur skall även den lösas enkelt med att vi och kund får ut en transportsedel/retursedel på ett enkelt sätt. Man kan endast hyra som minst 3 kalenderdygn.
SERVICE: Kund fyller i ett kort formulär/felbeskrivning och får efter detta ut en adresslapp med vår adress och skickar produkten enligt instruktion. När vi returnerar produkten skall naturligtvis även vi slippa skriva transportsedel, det skall kund redan ha gjort vid registrering.
Med e-handel menar jag inte att massor med nya kunder googlar hittar mina produkter och trycker på köp. Det är nästan alltid en in säljning som måste göras först där kunderna sedan skall introduceras till denna lösning, den måste alltså vara super enkel och spara tid för alla inblandade.
Nu är frågan, blir det skitdyrt och till vem skall man vända sig?
Missar jag något?
Vill jag för mycket eller kanske för lite?
Fritt fram att affärsutveckla!MVH
Daniel -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.