Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Frågor rörande webbutik som säljer digitala produkter
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 3 månader sedan av jownas.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2017 kl. 09:16 #104342jownasDeltagare
Hej,
Jag har en fråga angående att driva en webbutik som endast säljer digitala produkter. D.v.s direktkonsumtionsvaror som kunden får tillgång till direkt efter betalning. Ingen fysisk vara som involverar leveranser..
Jag får ett 10-tal nya unika kunder som handlar varje dag i butiken och får ganska ofta frågan varför jag vill ha all information av kunden.. Antar att dom vill ha så enkel och snabb utcheckning som möjligt..
Det jag undrar är angående betalningen, vilka uppgifter är jag ”skyldig” att ha ta av kunden när dom checkar ut? Måst jag veta det traditionella som förnamn, efternamn, adresser..?
Eller skulle det räcka med att endast be kunden att skriva in sitt för och efternamn, telefonnummer och e-post adress?Är jag skyldig att ha mer information om kunden än så?
Jag säljer endast till personer som är bosatta i Sverige och jag har Swish som betalningslösning.
Jag hittar inga bra svar på Google så jag tänkte att det är kanske någon som har koll här!Tack
25 oktober, 2017 kl. 12:41 #184301jownasDeltagareDet finns ingen som har ett bra svar på min fråga?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.