Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Automatisera orderflödet
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 8 månader sedan av NiclasA.
-
FörfattareInlägg
-
7 mars, 2017 kl. 14:15 #104047Matthias87Deltagare
Hej
Jag är helt ny på det här med att driva en webbshop och undrar om det finns några bra lösningar för att automatisera så mycket som möjligt i orderflödet.
Jag använder Woocommerce och har Payson för betalning och DHL Multishipping för frakten.
Det jag skulle vilja automatisera är så fyra saker.
1. Att en orderbekräftelse skickas ut när kunden lagt sin beställning.
2. Att jag slipper mata in leveransuppgifter i DHL Multishipping när uppgifterna redan finns på mitt Payson-konto och Woocoomerce-konto.
3. Att ett mail skickas ut med spårningsnummer när jag markerar ordern som skickad.
4. Att ett mail skickas ut efter två veckor som frågar om kunden är nöjd med ordern och att dom gärna får recensera produkten.Någon som vet om det finns färdiga lösningar på detta? Eller behöver man anlita någon som gör detta åt en?
Mvh Matthias
7 mars, 2017 kl. 15:11 #183361NiclasADeltagareHej,
Har inget direkt konkret svar till dig på hur du skulle kunna göra det – däremot tror jag att jag vet om en person som kan ha det. Kolla med Christopher Hedqvist på RedLight Media https://www.redlight.se/
Han har tagit fram plugins för såväl Fortnox som Swish för Handel till Woocommerce och är en allmänt bra kille.
9 mars, 2017 kl. 13:36 #183353Matthias87DeltagareTack för tips!
9 mars, 2017 kl. 23:43 #183351SkalHuset.seDeltagare@Matthias87 89434 wrote:
Hej
Jag är helt ny på det här med att driva en webbshop och undrar om det finns några bra lösningar för att automatisera så mycket som möjligt i orderflödet.
Jag använder Woocommerce och har Payson för betalning och DHL Multishipping för frakten.
Det jag skulle vilja automatisera är så fyra saker.
1. Att en orderbekräftelse skickas ut när kunden lagt sin beställning.
2. Att jag slipper mata in leveransuppgifter i DHL Multishipping när uppgifterna redan finns på mitt Payson-konto och Woocoomerce-konto.
3. Att ett mail skickas ut med spårningsnummer när jag markerar ordern som skickad.
4. Att ett mail skickas ut efter två veckor som frågar om kunden är nöjd med ordern och att dom gärna får recensera produkten.Någon som vet om det finns färdiga lösningar på detta? Eller behöver man anlita någon som gör detta åt en?
Mvh Matthias
Nr 1 borde finnas som standard, kika runt lite så borde du hitta. Nr 3 och 4 borde också finnas som standard, om inte så är de säkert bara en googling bort!
14 mars, 2017 kl. 08:30 #183349EsecoGubbenDeltagareHej Matthias87!
Allt det du önskar finns och mycket mycket mer i vårt affärssystem som heter Nemo. Om du värdesätter din egna tid och enbart vill jobba 40h vi veckan så får du gärna höra av dig.
Hälsningar
Anders14 mars, 2017 kl. 08:52 #183342OscarJDeltagare@EsecoGubben 89464 wrote:
Hej Matthias87!
Allt det du önskar finns och mycket mycket mer i vårt affärssystem som heter Nemo. Om du värdesätter din egna tid och enbart vill jobba 40h vi veckan så får du gärna höra av dig.
Hälsningar
AndersVem inbillar sig själv att de bara kommer jobba 40h Om du når till den punkten kommer du lägga tid på annat för att förbättra saker och vara över 40h direkt haha
14 mars, 2017 kl. 09:49 #183343EsecoGubbenDeltagareDet må vara hänt att det kan bli över 40h i alla fal men det blir på mer relevanta saker som tiden spenderas. Att fylla i kunduppgifter i olika system och skicka mail eller annan administration som kan automatiseras känns bara dumt tycker jag:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.