Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Ge kritik på min webshop. Förslag på förbättringar.
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 4 månader sedan av HelloDetail.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2017 kl. 18:58 #104036GurraGDeltagare
Hejsan
Jag har påbörjat en webshop i Tictail och tänkte att ni kan ge förslag på förbättringar mm. Jag tänkte ha mer produkter osv men gå gärna in och se vad ni tycker och tänker. Tack på förhand.
Med vänlig hälsning
Gustav6 mars, 2017 kl. 02:07 #183339Mr JonasDeltagareBakläxa!
Produkten:
Jag vill se hela slipsen.
(Inte en rulle eller en lite bit på en knut)
Även totallängden är intressant.Webbplatsen
Klicka på bilden för full storlek = bilden blir lika liten.Med vänliga hälsningar
JonasPs – Ta inte illa upp. lycka till.
31 mars, 2017 kl. 07:12 #183407MyJosephineDeltagareStartsidan
Kanske ha en längre text under bilden, med info om butiken och vad allmänt kring produktsortimentet. Text som enbart är i bild-form är inte att rekommendera (seo-anledningar).Texten ”klicka på produkten för mer information” behövs nog inte, de flesta som shoppar online vet detta.
Header
Kanske flytta sök-fältet och länken ”Om oss” till topbar-delen (ovanför loggan i linje med varukorgen – fast motsatt sida). Just nu känns sök-fältet och menyn ihopslängd, i min breda skärm kommer dessutom menyn på två rader istället för en.Footer
Kanske ha era kontaktuppgifter längst ner på sidan och lite så – känns lite tomt med enbart ”returpolicy” och ”allmänna villkor”.Produktlistor/Kategorisidor
Loggan känns suddig och inklippt i paint på bilderna här: http://www.zlipz.se/products/fluga – kanske köra utan den och bara visa upp själva flugan, nu är flugan avklippt längst ner där också.
Produktsidor
Känns lite tomt, kanske ha större bild. Flytta upp köp-knappen så den är under priset och innan beskrivningen. Kanske flytta delningslänkarna till under bilden istället för vid köp-delen (så det blir mindre distrahering vid knappen).Undersidor
Känns tomt på undersidor, hade gärna sett en länk till ”kontakta oss” ”kundjänst” eller något sådant. Hade velat se ingående info om betalningsmetoder, leveransmetoder, osv. Villkorssidan och returpolicy är på engelska, som konsument vill jag gärna se den på svenska när det är inom Sverige jag handlar.17 juli, 2017 kl. 22:08 #183902HelloDetailDeltagareGillar inte den svarta bakgrunden. Testa vit eller väldigt ljusgrå bakgrund IMO. Visst, nästan alla har det, men det finns en anledning till det (på samma sätt som böcker har vit bakgrund och svart text).
/Joakim
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.