Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hjälp med enkel kodning i OpenCart
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 11 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
25 februari, 2017 kl. 12:05 #104020printsandboxesDeltagare
Hej!
Har shop via OpenCart version 1.5.6.4.
När en kund ska registrera ett nytt konto kommer detta felmeddelandet upp:
Notice: Undefined index: country_id in /www/webvol11/pu/3p2xw3k5ecr8pf8/printsandboxes.se/public_html/catalog/controller/account/register.php on line 411Notice: Undefined index: country_id in /www/webvol11/pu/3p2xw3k5ecr8pf8/printsandboxes.se/public_html/catalog/controller/account/register.php on line 426Bara när man ska skapa ett konto från grunden och inte samma problem när kunden registrera konto i samband med köp/utcheckning.
Säljer bara i Sverige så behöver inte ha val av land, som jag också har tagit bort, men något måte uppenbarligen blivit fel i kodningen.
Vad ska jag ändra på? Kan egentligen inget om kodning så gärna en dummy-förklaring…haha.
Sidan det gäller är http://www.printsandboxes.se
Hoppas någon kan hjälpa mig. Kan också betala för att någon löser det om det skulle vara så att här är någon som jobbar med kodning.
Tack på förhand .
25 februari, 2017 kl. 19:48 #183312FredrikGustDeltagareEnklaste lösningen är nog att i mallen för registrering lägga tillbaka ett fält för country_id fast göra det dolt och med id för Sverige som värde. Då blir det ingen ändring i någon programkod, bara i mallen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.