Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Returhantering och kundtjänstsystem
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år sedan av MiaHbg.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2016 kl. 09:08 #103903MiaHbgDeltagare
Hej,
vi på Jobi jobbar med e-handel via Magento och besöksförsäljning med säljarordrar i GARP. E-kunder får retursedel med i sina paket, övriga kunder (85 % av omsättningen) beställer hem via formulär på hemsidan och vi skickar med post.
Kunden behöver ha reda på hur returprocessen fortskrider. Har paketet kommit fram till Jobi? Får jag nya skor? Är inbetalning på väg till mitt konto? Etc.
Jag vore otroligt tacksam över tankar och idéer kring hur detta skulle kunna gå till. Vi funderar på att bygga en specialare till GARP, där vi scannar in returpaketen och att automatiserade mejl går ut vid olika aktioner.
Eller har någon annan erfarenhet av redan färdiga system?
Vi har kikat på Reclaimit, men det faller på att VI av olika skäl själva vill skicka fraktsedlarna. Då faller ju kopplingen mellan kolliid och ärende.Hoppas på tankar, erfarenheter och svar.
Med glada hälsningar,
Mia Ekander
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.