Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Bokföringsfråga
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 11 månader sedan av logic.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2016 kl. 21:28 #103870IzzaDeltagare
Har fått problem.. Har ett nystartat AB och har inte riktigt kommit igång ännu. Har handlat ett varulager som jag hämtat med lastbil.
Betalade hyran av lastbilen + bensin med mitt privata kort för att jag ännu inte fått ordning på mitt företagskort.
Vill låta mitt AB betala det, dvs jag vill betala tillbaka pengarna från mitt AB till mitt privata konto. Hur ska jag bokföra det på rätt och lättast sätt?(Jag vet att man inte ska blanda privat ekonomi med företaget men i detta fall var jag tvungen att köpa lagret innan allt var klart)
Kan någon detta? Oerhört tacksam med hjälp.
21 november, 2016 kl. 13:21 #182792logicDeltagareDet är ju bara att bokföra som vanligt inköp, öka varulager. Det borde inte vara några problem att bokföra kostnader härledda till firman innan du fått beviljad F-skatt!
Hamnar du i en granskning så blir det ju väldigt uppenbart att det var ett inköp härlett till verksamheten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.