Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Avtalsbrott?
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 12 månader sedan av Johan_Karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
13 oktober, 2016 kl. 08:37 #103812DottanDeltagare
Vad gäller egentligen när den webbutik man hyr sin butik av inte följer de avtal man ingått? Vi har efter en uppgradering upptäckt att de missat att ta med betalningskopplingar in i den nya butiken, trotts att alternativet syns i kassan har kunden inte gå vidare. Vi har nu påtalat detta och de önskar ersätta oss för kopplingsavgiften 175 kr?
Kopplingen har varit ur bruk i ca 3 månader och nu efter genomgång inser vi att vi fallit platt.
Någon som varit med om liknande avtalsbrott av era butiksägare?
// Helene
13 oktober, 2016 kl. 11:41 #182605nobynatorDeltagareJag har inget riktigt svar på din fråga förutom att jag precis kikat på starweb och förstår mig inte hur man kan betala 1000kr/mån för den tjänsten! :confused:
14 oktober, 2016 kl. 06:50 #182607logicDeltagareJag hade satt hårt mot hårt: Kräv ersättning eller kapa uppsägningstid. Kan ni påvisa inkomstbortfall relaterat till deras miss så måste de ju våga ta ansvar.
14 oktober, 2016 kl. 12:54 #182611EkraftDeltagareCentralt i svensk skadeståndsrätt är att ingen han hållas ansvarig för missförhållanden som denne inte meddelats om av den andra parten vid förändringar etc. Detta naturligtvis så länge det inte är saker som strider mot svensk lag, men sådant är det ju inte frågan om här. Då är frågan om det alltså tog er tre månader att upptäcka att ett betalningsalternativ i er kassa inte fungerade? Man kan ju som leverantör då säga att det knappast torde vara någon större omfattning på det betalningsalternativet om det tar er så lång tid att upptäcka det.
Jag tror det är för lite pengar i potten i förhållande till chansen att vinna en sådan tvist vid rättsligt förfarande, så det är nog mest bara att gå vidare i livet.
25 november, 2016 kl. 13:13 #182817Johan_KarlssonDeltagareVARNING!!! Köp aldrig tjänster från starweb, de levererar inte de de säger sig göra. Vi kunde inte ens gå i skarpt läge då våra priser inte synkas mellan web och fysisk butik i den s.k. omnikanal de marknadsför.
De vägrar att ersätta oss för det merarbete detta medför oss, dessutom har de mage att fortsätta ta betalt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.