Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Automatisk prissättning

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Ursula
    Deltagare

Hej allihopa! Jag undrar om någon här använder sig av någon mjukvara för att automatiskt prissätta sina produkter utefter konkurrenter?

Jag har givetvis googlat runt och pratat med lite företag, men jag känner mig fortfarande lite osäker. Alla tips och råd uppskattas!

Undrar också om någon testat outsourca manuell prishantering till exempelvis Indien? För oss är det över 150.000 produkter det handlar om. För outsourcing möjligtvis 500 bästsäljare som skall kontrolleras en gång i månaden eller så.

Tack på förhand :) !

stefanmovil
    Deltagare

Jag föreslår att du tar kontakt med Chalmers och erbjuder dem detta projekt som ett kandidat- examensarbete hos er.
    Tror nog att det finns idéer, kunskap och lite tänkande utanför ramarna där.

Det är ju ett väldigt roligt och lite utmanande projekt som kan ha stort värde.

Ursula
    Deltagare

Tack för ditt svar Stefan! Helt klart en bra idé. Vi har också studenter här i Kalmar på Linnéuniversitet som är mycket duktiga. Studenter skall inte underskattas! :)

Sen för att klargöra lite: Programvaran behöver inte nödvändigtvis prissätta produkterna direkt utan en csv/excel/xml med prisinfo fungerar fint.

Mvh,
    Harry

leiflindberg
    Deltagare

Hej, Intressant tema du tar upp och den leverantör i Sverige som kommit längst med en kommersiell produkt är nog leverantören Enferno. Läs mer här; http://www.enferno.se/Storm/Prissattning

FredrikGust
    Deltagare

Jag kör det delvis på delar av sortimentet. Använder Storm. Man slipper riskera att vara billigast och kan sätta regler utifrån marginal, konkurrenter, tillverkare etc. Dessutom regler för att snygga till priser för att undvika 139,68kr.

NO LINGO
    Deltagare

En av de duktigaste i Sverige på prisjämförelse- och prissättningsverktyg är nog Martin Granberg, skribent här på ehandel.se. Kontakta honom så kan han säkert hjälpa dig med lite kunskap och kontakter.

priceindxpaul
    Deltagare

Hej Ursula,

Företaget jag jobbar på – Priceindx kan hjälpa dig med alla dina önskemål nedan: http://www.priceindx.com

Kontakta mig gärna på paul.rosth@priceindx.com så tar vi en diskussion helt förutsättningslöst!

@Ursula 87824 wrote:

Hej allihopa! Jag undrar om någon här använder sig av någon mjukvara för att automatiskt prissätta sina produkter utefter konkurrenter?

Jag har givetvis googlat runt och pratat med lite företag, men jag känner mig fortfarande lite osäker. Alla tips och råd uppskattas!

Undrar också om någon testat outsourca manuell prishantering till exempelvis Indien? För oss är det över 150.000 produkter det handlar om. För outsourcing möjligtvis 500 bästsäljare som skall kontrolleras en gång i månaden eller så.

Tack på förhand :) !

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.