Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Annonsera på Facebook i England
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 3 månader sedan av Jens.Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
1 augusti, 2016 kl. 09:26 #103697VATadviserDeltagare
Hej,
Tänkte snart lansera en ny elektronisk tjänst riktad mot privatpersoner. Tror att vi har en bra marknad i England för detta samt att Facebook är rätt media för att distribuera denna tjänst.
Problemet är att jag har för dålig koll på facebook. Har kört en del annonskampanjer i Sverige med dåligt resultat tidigare.
Är det någon som vet hur man kontaktar facebook för att få lite mer handson hjälp nu när vi vill göra en lite mer seriös satsning?
1 augusti, 2016 kl. 12:13 #182088gigatekDeltagareHej , helt enkelt man måste fokusera på många grejer när man annonserar på facebook som Ad Targeting och ReTargeting Strategy eller Bid Strategy och m,m .
Facebook också fokuserar på många annat grejer som en advertiser kanske tar inte seriöst typ Headline och bild på annons och annons länken eller annons typ
Facebook har bara en AD Community som du kan få hjälp där genom fråga :
https://www.facebook.com/business/help/community/
du kan också gärna kontakta mig , om du vill ha mer detaljerad hjälp1 augusti, 2016 kl. 16:40 #182090VATadviserDeltagareHej,
Tack för svar. Fast det måste nog finnas någon att prata med om man annonserar tillräckligt mycket. Google Adwords var svåra att kontakta i början men efter att man kom upp i lite omsättning så blev de lätta att få tag på. Är det inte så på facebook också?
2 augusti, 2016 kl. 08:11 #182093OscarJDeltagareMin erfarenhet av Facebook är att det är väldigt svårt att få rätt målgrupp. Hur vi än försökte justera in en målgrupp så fick vi massor med visningar från Pakistan. Trots att vi bara ville ha folk ifrån Malmö t.ex.
5 september, 2016 kl. 21:59 #182305Jens.LundgrenDeltagareInstämmer med Oscar. I regel rekommenderar jag endast folk som säljer produkter till någorlunda breda målgrupper samt produkter som kan klassas som ”impulsköp” att annonsera på FB. Säljer du snygga halsband eller dylikt kan det funka, säljer ni tjänster eller dylikt har jag svårt att se det vara speciellt lönsamt. Vet inte exakt vad det är ni säljer så kan inte säga något med säkerhet, men Google Adwords är i nästan samtliga fall ett bättre alternativ. Där kan ni justera målgruppen mycket bättre samt se mer detaljerad statistik så att ni därmed kan optimera era kampanjer på ett bättre sätt. Finns det redan efterfrågan på produkten ni säljer brukar även sökmotoroptimering vara det mest lönsamma alternativet på lång sikt. Det ena utesluter givetvis inte det andra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.