Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur sköter ni inköpen?
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 8 månader sedan av
devijo.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2016 kl. 11:56 #103663
devijo
DeltagareHej,
Vi gör majoriteten av våra inköp per mail. Dvs vi skriver mailet manuellt och skickar sedan det manuellt till leverantören vi handlar från.
Hur gör ni själva? Har ni något automatiserat sätt? Vart skickas er order om det är automatiserat? Går det till leverantörens mail? Direkt in i deras affärssystem? Handlar ni via någon kundportal? Köper ni direkt via Aliexpress/liknande sida?
Frågorna är många, generellt är vi nyfikna på om vi själva kan göra arbetet smidigare.
Kort om våra förutsättningar:
Vi använder Sello och säljer på Fyndiq, Tradera och CDON. Ca 6-8000 kr/mån i försäljning. Inköp ca 1 gång i månaden. 3-4 olika leverantörer. Alla inköp skickas via mail (excellistor/punktlistor med vad vi önskar köpa in).Tacksam för svar!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.