Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Dropshipping från England

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    axelnoah
    Deltagare

Funderar på dropshipping från UK. Leveranstid uppges vara 3-5 dagar. Är detta något som ni tycker är rimligt, jag menar då ifråga om kundernas förväntningar.
    I nuläget har vi 1-2 dagar. Hur länge är svenska kunder beredda att vänta på leverans?

MrPong
    Deltagare

Varför väljer du UK från första början? Är de billigare och bättre? Eller vad gör att du är villig att mer än dubblera leveranstiden? Tänker mig att ditt beslut dessutom i stor utsträckning beror på dina främsta konkurrenters leveranstid.

blazern
    Deltagare

Vet inte vad du har tänkt att använda för fraktbolag, men UPS kan leverera från UK till Sverige på 1 dag med tjänsten Express Saver. Lite dyrare, men betydligt snabbare. Vi betalar 148 kr för standard och 159 kr för express…priserna avser 1 kg

C.Larsson
    Deltagare

Jag tippar på att de flesta kunder vill ha sin vara så snabbt som möjligt. Du kanske kan skriva i texten att denna vara skeppas från ert lager i England, leveranstid 5dagar. Då har man ju läst det och är införstådd på detta.

VATadviser
    Deltagare

Såg att du även har sidan på Engelska vilket då får mig att tro att du även har kunder i andra länder inom EU.

Tänk på att dropship från England ger en omedelbar momsplikt i England vid leverans till Engelska kunder och vid leverans till andra kunder inom EU (om dessa är privatpersoner).

Mvh
    Stefan

axelnoah
    Deltagare

Tack för svar, uppskattar det mycket!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.