Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Alternativ till SAAB
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av B2C-B2B.
-
FörfattareInlägg
-
2 juni, 2016 kl. 08:27 #103595Johan RubankDeltagare
Jag sitter och ska ta in en för mig ny produkt där det idag finns en enda stor tillverkare som flesta i min nich känner till. Min fundering är att skriva lite i våran blogg om vårt alternativ och som rubrik skriva som ovan, men inte SAAB då utan det ”andra” fabrikatets namn. Och såklart då skriva om våra produkter i bloggtexten och länka till vår webbshopp.
Är det helt oseriöst eller ? Jag söker själv ibland på just formuleringen ”alternativ till xyz” för att se efter billigare varianter eller alternativa lösningar på något. Normalt får man då träffar i bloggar och forum. Men nu tänkte jag då skriva texten själv…..
11 juni, 2016 kl. 12:11 #181767B2C-B2BDeltagareJämförande marknadsföring är tillåten. Är produkterna likvärdiga och du har lägre pris så har du direkt en fördel. Finns andra fördelar så skriv om dessa eller om konkurrensen. Du har själv sökt på denna fras, det kan vara ett stort antal sökningar per månad.
Kör Pressrelease via mynewsdesk och länka till blogposten. Bevaka sedan dina nya varor via Google Alerts så kan du kommentera på bloggar och vet vad som pågår. Har sökfrasen låg till medium konkurrens och du har minst 500 ord i blogposten så hamnar du kanske på sidan 1 på Google tack vare länken in och den relavanta länken ut.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.