Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Returer.
Etiketter: returer
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av
Samos.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2016 kl. 18:03 #181476
Rosahuset
DeltagareRent praktiskt så erbjuder du kunden en returfraktsedel när kunden hör av sig till dig och vill göra en retur. Priset på returfrakten bestämmer du själv.
Om kunden accepterar detta så skriver du ut en returfraktsedel från DHL och postar kunden, alternativt mailar du kunden fraktsedeln.
Vi arbetet i Unifaun för att skriva ut frakthandlingarna. Där kan man enkelt leta upp kunden som man skickat till och med några knapptryckningar skapa returfraktsedeln.
Kunden lämnar sedan in paketet hos ombudet dom hämtat ut paketet från.(Eller valfritt DHL ombud) Och då kommer paketet som ett företagspaket till dig.29 april, 2016 kl. 08:42 #181479Yvonne
DeltagareRing DHL kundservice så lägger de in en tjänst som heter ServicePoint Retur till dej. Där kan du sedan skapa en retursedel som du mailar till kunden, kunden kan därefter lämna in paketet på närmaste ServicePoint och först då blir du debiterad.
Mycket enkelt och fungerar fint29 april, 2016 kl. 09:49 #181480Samos
DeltagareOkej, tack hurrni! Jag försökte hitta retursedlar på DHL men hittade inget. Men jag är inte avtalskund ännu heller. Ska prata med dom.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.