Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Kombinera ehandel och fysisk butik
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 1 månad sedan av
LillaTegelbruket.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2016 kl. 11:48 #180960
Stefan72
Deltagaretitta på Pyramid från Unikum då? De har allt i ett. Inga kopplingar, kompetent personal. Kanske inte världens mest spännande webshop men anpassningsmöjligheterna är många.
1 mars, 2016 kl. 12:52 #180970LillaTegelbruket
DeltagareTack Stefan. Intressant upplägg men vi vill ha kvar vår webshop i Opencart så problematiken är den samma.
1 mars, 2016 kl. 18:11 #180976FredrikGust
DeltagareInte svar på alla frågor, men vi har just bytt bort vårt gamla kassasystem då det absolut skulle vara det system som ägde lagret, vilket inte alls funkar när man säljer mot företagssidan eller har ett alternativt flöde med hur varir flödar in och ut. Det blev dessutom ohållbart att behöva ladda kassan med artikelfil varje dag då denna började krångla när vi hade för många artiklar.
Igår körde vi igång med Specter för kassan och kommer inom de närmaste dagarna öppna upp en ny version av nätbutiken som går mot samma grundsystem för lagersaldon. Alla produkter ägs av PIM-systemet som också är det som styr över de andra systemens produktkataloger.
Vi valde Specter för att:
– fördigintegrerat mot vår ehandelsplattform
– logistik och koppling mot betalsystem för aktivering av fakturor
– webbaserat och möjligt att fjärrstyra så att man på distans kan hjälpa personalen i butiken med ev krånglande artiklar eller skapa upp ett färdigt parkerat kvitto/order för avhämtning
– inköpsstöd så man slipper stå där med tomma hyllor.Som alla system finns det fördelar och nackdelar och jag väljer här att fokusera på fördelarna.
Vi hade egentligen tänkt köra allt på fortnox där vi sköter fakturering och ekonomi, men den orderhantering med pack och plock Specter erbjöd var så mycket mer vad vi var ute efter då många större order kan behöva invänta leveranser innan de skickas och där orderhanteringen i fortnox är mer fokuserad på enkelhet. Vi fortsätter dock med offerter, ekonomi och fakturering via fortnox och fyller på artiklarna via deras api.
Kassasystem är ofta oflexibla. Vi tycker att just lagersaldot är så viktigt att det bängliga i webbaserad kvittoutskrift eller manuell hantering av betalterminal ändå fått oss välja Specter.
2 mars, 2016 kl. 08:16 #180979LillaTegelbruket
DeltagareTack Fredrik, intressant.
Vi har nu fått tag på en firma som kan hjälpa oss att bygga integrationen till Specter så vi väger nu över att gå åt det hållet.
När du säger manuell hantering av kortterminal vad menar du då? Jag ser att Specter har integration mot ex Bambora och förstår som att det ska fungera som en integrerad betalning i deras butikskassa.
Tar ni först in betalningen i Specters butiksskassa och sedan manuellt skriver in totalen i kortterminalen för betalning? Hur blir det då med delade köp (både kontanter/presentkort och betalkort)?
Mycket frågor men den fysiska delen är helt ny för oss.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.