Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Dagens ros: DHL
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Ricky.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2015 kl. 13:42 #103087Henrik_GDeltagare
Idag lyckades verkligen DHL att vända en usel upplevelse till något väldigt positivt.
En av våra kunder väntar på paket som ska bli födelsedagspresent i helgen. Kunden har betalat extra för hemleverans men lokala åkeriet har klantat sig två gånger i rad. Inget paket har dykt upp och ingen information varför. Imorgon är födelsedagen och fortfarande inget paket. Kunden är förstås väldigt missnöjd och som leverantör känns det jäkligt dåligt också.
Vi ringer DHLs kundtjänst för att höra vad tusan de håller på med och får svaret att ”vi kan öppna ett sökärende” med hopp om svar på måndag (!!). Ringde istället till aviseringsgruppen i Skellefteå. 1,5h fick jag hålla på för att äntligen komma fram.
En härlig norrlänning svarar. Han ber om att få undersöka och återkomma. En kvart senare ringer han och beklagar att någon i organisationen inte gjort sitt jobb. Han kan inte svara på vad som har hänt men säger ”jag tar med mig paketet i bilen och svänger förbi kunden på vägen hem”. Vilken ängel! Räddar en födelsedag och gör fredagen mycket roligare för oss.Vi är så vana vid usel kundvård från samtliga speditörer. DHL framstår helt plötsligt som serviceinriktade och framför allt medmänskliga. Hoppas att det blir fler killar som denna hos DHL.
13 november, 2015 kl. 14:13 #179820Henrik_GDeltagareEn timma senare: Kunden meddelar att han fått paketet!
Hoppas att ni andra också får en glad fredag!
13 november, 2015 kl. 15:02 #179826RickyDeltagareo/ Väldigt rolig läsning!
Alltid kul att läsa hur en person ibland kan förändra upplevelsen av ett helt företag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.