Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Köpa email adresser?
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av anton.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2015 kl. 16:53 #103081johnnetrDeltagare
Hej,
Är det möjligt att köpa sig email adresser på gruppen 25-40 års köpstarka kvinnor? Finns det någon byrå eller något sätt att få mass email adress?
Tack i förväg.
9 november, 2015 kl. 17:52 #179771C.LarssonDeltagareNej tyvärr, kunden har alltid rätten att själv få välja om de vill ta emot viss nyhetsutskick m.m Att bara skicka ut strider mot någon lag som jag inte kommer på just nu. Facebook eller adwords är bra sätt att få nya kunder.
11 november, 2015 kl. 16:05 #179801antonDeltagare@johnnetr 84722 wrote:
Hej,
Är det möjligt att köpa sig email adresser på gruppen 25-40 års köpstarka kvinnor? Finns det någon byrå eller något sätt att få mass email adress?
Tack i förväg.
Ja det går, men det är inte helt populärt bland kunderna. Skulle föreslå att hitta samarbetspartners, t.ex. nyhetsbrev med den målgruppen, och betala för att synas i deras nyhetsbrev istället. Men det går att hitta listor att köpa på personer som tackat ja till erbjudanden.
12 november, 2015 kl. 07:05 #179806VATadviserDeltagareHej,
Att skicka direkt till privatpersoner som ej i förväg gett sitt godkännande är olagligt och kan bestraffas med böter upp till 50 000 kr. Det var några år sedan jag läste om detta så det kan ha ändrats sedan dess men så tror jag att det fortfarande är.
Det krävs ju såklart att mottagaren anmäler ditt utskick.
12 november, 2015 kl. 11:50 #179807antonDeltagare@VATadviser 84768 wrote:
Hej,
Att skicka direkt till privatpersoner som ej i förväg gett sitt godkännande är olagligt och kan bestraffas med böter upp till 50 000 kr. Det var några år sedan jag läste om detta så det kan ha ändrats sedan dess men så tror jag att det fortfarande är.
Det krävs ju såklart att mottagaren anmäler ditt utskick.
Så är det absolut, men ska man köpa en lista får man ju se till att de man köper av har samlat in dem där kunderna har gett sitt godkännande.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.