Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Det här jävla forumet

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    timpelt
    Deltagare

Ursäkta men nu är jag fan i mig inte nådig, bara så ni vet.
    Skulle registera min domän IDAG NU för min nya webbshop.
    IGÅR SKREV JAG i forumet och frågade om designen för min nya webbshop utan att registerat domänen. Dum som jag var

OCH NÅGON JÄVLA KIOSKMONGO I DETTA JÄVLA FORUM VILL NU ATT JAG BETALAR 10000 KRONOR FÖR DEN JÄVLA DOMÄNEN. VA I HELVTE?! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

C.Larsson
    Deltagare

Inte bara hjälpsamma människor här, då det är ett öppet forum så finns det tyvärr såna här människor. Jag är ledsen för din skull.

meijer
    Deltagare

Jag kollad på ditt tidigare inlägg från igår för att avgöra vilken domän det handlade om. Jag kom fram till att det är alltforhunden.se som du ville ha (rätta mig om jag har fel).

Ifall det handlar om den domänen så är det ingen här på forumet som har registrerat den igpr för den registrerades redan 2005-03-29 men är parkerad hos Loopia. Dock så kan det vara värt att försöka förhandla ner priset något för det kan ge dig en fördel i SEO med en domän som har funnits i ca 10år.

Som alternativ så såg jag att alltförhunden.se och alltforhunden.nu är ledig.

Tråkigt i vilket fall att domänen man har tänkt sig är upptagen.

PS. Kioskmongo är ju ett härligt uttryck!

timpelt
    Deltagare

@meijer 84676 wrote:

Jag kollad på ditt tidigare inlägg från igår för att avgöra vilken domän det handlade om. Jag kom fram till att det är alltforhunden.se som du ville ha (rätta mig om jag har fel).

Ifall det handlar om den domänen så är det ingen här på forumet som har registrerat den igpr för den registrerades redan 2005-03-29 men är parkerad hos Loopia. Dock så kan det vara värt att försöka förhandla ner priset något för det kan ge dig en fördel i SEO med en domän som har funnits i ca 10år.

Som alternativ så såg jag att alltförhunden.se och alltforhunden.nu är ledig.

Tråkigt i vilket fall att domänen man har tänkt sig är upptagen.

PS. Kioskmongo är ju ett härligt uttryck!

Kollade så noga för en vecka sedan och är helt säker på att den var ledig då. Antingen ballade systemet ur då. Fasiken. Kryper in i min koja igen och säger förlåt.

timpelt
    Deltagare

Måste bara tillägga f.ö för att lätta upp stämningen efter mitt utbrott från slangopedia:
    ”Du stannar vid ett gatukök på landsbygden under en längre bilresa. Du beställer din korv med bröd och märker att någon står brevid dig och stirrar med tom blick. Då är det med stor säkerhet ett kioskmongo. ”

meijer
    Deltagare

Haha så sant, så sant.

Pysselgumman
    Deltagare

Himla trist med domänen, men alltså Kioskmongo….helt obetalbart :-D

FredrikGust
    Deltagare

Grundregeln med alla namn är att ta det när man hittar ett som är ledigt. Ehandel.se lockar många besökare och det finns alltid risk att någon nappar ett namn framför näsan på en liksom de gör om man registrerar ett företagsnamn och det blir tillgängligt via bolagsverket.

Nu verkar det vara andra omständigheter kring just din domän, så jag hoppas du hittar en ledig eller kan köpa en annan till bättre.

Här på forumet finns folk med erfarenheter av många slag och det händer regelbundet att de som svarar på inlägg gör det av genuint intresse för att ge fler chansen hitta svaren på sina frågor för att kunna bygga framgångsrika företag.

Listan på dem som haft stor nytta av kunskapen på forumet är lång. Visst kan kanske vissa inlägg bli lite tråkigt, men nivån överlag är väldigt hög. Hoppas du också kommer till insikt att ingen här som är aktiv kunskapsspridare skulle försöka förstöra för någon annan – vi lägger vår tid här för att kanske kunna svara på de frågor som gör just dig framgångsrik.

timpelt
    Deltagare

@FredrikGust 84681 wrote:

Grundregeln med alla namn är att ta det när man hittar ett som är ledigt. Ehandel.se lockar många besökare och det finns alltid risk att någon nappar ett namn framför näsan på en liksom de gör om man registrerar ett företagsnamn och det blir tillgängligt via bolagsverket.

Nu verkar det vara andra omständigheter kring just din domän, så jag hoppas du hittar en ledig eller kan köpa en annan till bättre.

Här på forumet finns folk med erfarenheter av många slag och det händer regelbundet att de som svarar på inlägg gör det av genuint intresse för att ge fler chansen hitta svaren på sina frågor för att kunna bygga framgångsrika företag.

Listan på dem som haft stor nytta av kunskapen på forumet är lång. Visst kan kanske vissa inlägg bli lite tråkigt, men nivån överlag är väldigt hög. Hoppas du också kommer till insikt att ingen här som är aktiv kunskapsspridare skulle försöka förstöra för någon annan – vi lägger vår tid här för att kanske kunna svara på de frågor som gör just dig framgångsrik.

Förstår det. Skrev också förlåt, vart lite väl förbannad där bara när någon skriver ” Hej, din domän för din nya hemsida om du vill ha den säljer jag den för 10000 till dig” Men menade inget illa mot forumet vilket det lät som.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.