Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Ny butik som säljer rakblad och rakhyvlar
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 3 månader sedan av lukas.olsson@itbmedia.se.
-
FörfattareInlägg
-
12 augusti, 2015 kl. 13:17 #102914JohnPaulieDeltagare
Denna min andra webbutik är inte lanserad än utan jag skulle vilja ha feedback på den först. Länk: http://www.rakgrossisten.se/
Känns sortimentet för dåligt? Det har varit en balansgång mellan att jag vill starta ganska litet/billigt och mellan att jag samtidigt inte vill att butiken ska kännas för ”b” med ett för dåligt sortiment.
Rakar du dig med något som inte finns med? Mer än välkommen att meddela vad det är så ska jag undersöka.Något annat? Tack på förhand!
12 augusti, 2015 kl. 19:00 #179193DreamRoomsDeltagare@JohnPaulie 83701 wrote:
Denna min andra webbutik är inte lanserad än utan jag skulle vilja ha feedback på den först. Länk: http://www.rakgrossisten.se/
Känns sortimentet för dåligt? Det har varit en balansgång mellan att jag vill starta ganska litet/billigt och mellan att jag samtidigt inte vill att butiken ska kännas för ”b” med ett för dåligt sortiment.
Rakar du dig med något som inte finns med? Mer än välkommen att meddela vad det är så ska jag undersöka.Något annat? Tack på förhand!
Spontant känns utbudet lite magert med tanke på vad du valt att ge butiken för namn. De vanligaste modellerna av rakblad finns till vad jag kan se rätt bra pris. Däremot saknar jag kompletta rakhyvlar från Gillette. Visst, ett handtag håller länge, men ibland går de sönder eller du vill kanske prova en annan modell. Sedan har vi de som föredrar att raka sig med rakkniv. För dem finns inget i butiken. Du har en rakborste och en rakskål, men du säljer ingen raktvål, ingen rakgel eller rakskum. Mina snabba reflektioner.
Du skriver att butiken inte är lanserad än. Går det att göra beställningar redan nu? Om inte, skicka gärna ett PM när det går att beställa.
12 augusti, 2015 kl. 19:09 #179194DreamRoomsDeltagare@JohnPaulie 83701 wrote:
Denna min andra webbutik är inte lanserad än utan jag skulle vilja ha feedback på den först. Länk: http://www.rakgrossisten.se/
Känns sortimentet för dåligt? Det har varit en balansgång mellan att jag vill starta ganska litet/billigt och mellan att jag samtidigt inte vill att butiken ska kännas för ”b” med ett för dåligt sortiment.
Rakar du dig med något som inte finns med? Mer än välkommen att meddela vad det är så ska jag undersöka.Något annat? Tack på förhand!
En sak till. På min MacBookPro från 2011 är butiken för bred så det blir scroll i sidled för att se allt. Inte mycket men irriterande.
13 augusti, 2015 kl. 00:19 #179198Mr JonasDeltagare@JohnPaulie 83701 wrote:
Denna min andra webbutik är inte lanserad än utan jag skulle vilja ha feedback på den först. Länk: http://www.rakgrossisten.se/
Känns sortimentet för dåligt? Det har varit en balansgång mellan att jag vill starta ganska litet/billigt och mellan att jag samtidigt inte vill att butiken ska kännas för ”b” med ett för dåligt sortiment.
Rakar du dig med något som inte finns med? Mer än välkommen att meddela vad det är så ska jag undersöka.Något annat? Tack på förhand!
När man klickar på produkterna så är det ganska liten information om dom.
Hade varit bra att se själva rakbladen på t.ex. mach 3.
(Dvs öppna förpackningen och plåta)
Var är 16 och 32 packen med rakblad?Saknar även en ”rak-skola” för nybörjare, som förklarar fördelarna med hyvel rakning.
Tillbehören borde kunna utökas med gel, skum men även nya handtag/skaft.
(Ser din web-plats som en bra början… Mycket jobb kvar)Lycka till
Jonas13 augusti, 2015 kl. 07:50 #179208MaWeMagnusDeltagareSidan ser ren ut och är lätt att förstå sig på. Här är mina synpunkter som jag reagerade på:
– Dina point of sales som du har längst upp (lägst priser, frakt, nöjd kund garanti) skulle gärna få ackompanjeras av en länk/on-mouse action för att bredare förklara vad du menar med dessa uttryck. Vad innebär nöjd kund garanti?
– Relevant information på produktsidan. Om jag ska köpa ett rakblad vill jag veta kanske hur jag ska sköta om det, estimerad livsläng. Jag är inte intresserad var företaget har sitt huvudkontor. Ett väldigt inne-ord inom ehandel just nu är ”redaktionellt innehåll”. Läs in och studera det här ordet och se om det skulle vara någonting för dig. Hur gör dina konkurrenter?
– Tänk på vem din kund är och vad den funderar när den går in på en kategori. Ta till exempel när jag går in på säkerhetshyvlar. Då skulle jag gärna läsa direkt varför jag ska använda en säkerhetshyvel och vad som är för- och nackdelar med dem.
– Vore det skäl att kunna sortera rakbladen enligt märken, ifall jag som kund redan älskar gillette och vill se fler av deras produkter?
– Dina köpvillkor ser aningen tunna ut. Jag saknar en hel del, t.ex. returadress? vem är företaget bakom webbutiken? vilka betalningspartners har du? vilka betalningsalternativ är möjliga, är det endast faktura?
– När man trycker på en produkt från kategorisidan kommer en hel massa sträck över bilden, är det meningen? Det tar även väldigt lång tid för mig att komma in på själva produkten.
– Kontaktuppgifter i footern, inkluderands en kundtjänst nummer, mail, företag, adress, organisationsnummer
Överlag så skulle jag väl säga att du borde mer sätta dig in i kundens roll. Vilka olika målguppsprofiler har du och vilka är deras förkunskaper gällande rakblad, raktekniker o.s.v.?
Hoppas du kommer igång bra med din webbutik och annars vill jag önska dig lycka till!
13 augusti, 2015 kl. 14:06 #179215JohnPaulieDeltagareTack för bra feedback alla tre.
Jag har nu fixat till footern med företagsinfo, utökat info under köpvillkoren samt skrivit en liten guide till varför man ska raka sig med säkerhetshyvel.
Rakgel och skum är lite klurigt eftersom fraktkostnaden blir högre och jag vill ha gratis frakt, men jag ska absolut undersöka det mer, jag håller med om att det skulle kännas bättre med sådant i sortimentet.
MaWeMagnus, du skriver att du får sträck över sidan på produktsidan men jag lyckas inte återskapa det. Vad har du för dator och webbläsare?
DreamRooms, absolut det kan jag göra
Tack igen.
19 augusti, 2015 kl. 06:31 #179248GakessonDeltagareHej! När jag sitter på min laptop, är webshopen för bred och jag behöver scrolla till höger för att se allt innehåll. Jag skulle rekommendera att du förbättrar din responsiva design och har fler steg än bara stor(dator) och liten(mobil).
21 augusti, 2015 kl. 12:40 #179279JohnPaulieDeltagareNu har jag minskat bredden så att det borde se bra ut ända ner till 1280 på bredden. Ser det bra ut för dig nu Gakesson? Tack för feedback!
24 augusti, 2015 kl. 18:57 #179300lukas.olsson@itbmedia.seDeltagareMenyn faller ner på två rader när du förminskar fönstret. Tror inte folk gör det men om de skulle göra det ser det konstigt ut.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.