Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ärlig konstruktiv kritik önskas!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    msFalke
    Deltagare

Hej!

Efter många månaders planering och förseningar har vi äntligen fått upp butiken familybox.se. Vi har filat på konceptet och ändrat efter hand, och känner oss ganska hemmablinda för tillfället. Skulle uppskatta om ni ville gå in och kika på sidan och ge lite ärlig konstruktiv kritik :) När vänner och bekanta lämnar sina åsikter är de lätt lite för snälla.

Angående sortimentet så kommer det utökas stegvis med båda boxar och enskilda produkter.

/Maria

Tobias Rangbo
    Deltagare

Hej Maria,

Skoj! Sitter just nu i samma process – och gud vad jag underskattat allt jobb som ligger bakom för att få det riktigt bra.

Ska försöka komma lite med konkreta saker jag ser direkt.
    * Vad vill du att kunden ska göra direkt när hen kommer in på sidan? Det första jag gjorde var att klicka in på ”om oss” eftersom det är högst upp till vänster min blick söker sig. Jag hade nog flyttat ner alla de undersidorna till footern och lagt sökfältet där undersidorna idag är. SAMT gjort sökfältet mycket tydligare.
    * Gillar konceptet och designen men hade gärna velat få till en s.k CTA (call to action) i slidern. Så att du leder mig in dit du tror att jag vill (lämpligen en produktsida).
    * Om jag går in under exempelvis ”Inspirationsboxen” så är där bara en produkt – skippa undersidan och led mig in direkt på produkten. På övriga kategorisidor där det finns två produkter hade jag försökt förstora dem så att det är det enda jag ser när jag kommer in på sidan samt gett mer information om vad som skiljer dem åt.

Edit:
    En sak som jag själv faktiskt hade kunnat tänka mig att köpa hade varit en ”ekologisk box” – ser att ni på frontpage försöker ge lite det intrycket genom ”ett giftfritt hem”. Kanske hade det kunnat vara en röd tråd genom hela sidan?

Lycka till!

msFalke
    Deltagare

Hej Tobias!
    Ja, det är verkligen mycket man inte visste fanns att ordna innan man gav sig in i detta, men kul är det :)
    Tack för din feedback! Det du nämner är saker jag själv funderat över, och är definitivt något som kommer att åtgärdas.

Det mesta i boxarna är ekologiskt, vi valde att inte ha med enbart ekologiskt, dels för att det finns så mycket ”fuskekologiskt”, och dels för att många produkter kan vara miljövänliga utan att ha certifiering. Nog något vi får lyfta fram bättre på sidan då :)
    /Maria

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.