Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Nu gör jag det själv!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Lenmac
    Deltagare

Hejsan!
    Nu håller jag på att planera för min egna e-butik:-)
    Mycket ska planeras och just nu håller jag på att
    söka efter en bra e-handelsplattform. Vilken skulle ni rekommendera
    att jag ska börja kolla på? Som nystart på liten skala..

Dan
    Deltagare

Vilka har du kollat på redan? Vilka krav har du?

Steg 1: identifiera din kravbild. Om du inte har en kravbild, ta den billigaste. Om 3 månader återkom till steg 1 :)

Steg 2: Testa alla plattformar som uppfyller kravbilden.

Steg 3: välj den med mest värde per krona.

Processen bör ta max 5 arbetsdagar annars har du lagt för lång tid (gäller om man är nystartad och inte har väldigt unika krav).

Steg 4: Börja sälja och få volym och utvärdera om processen när du hittar flaskhalsar i nuvarande plattformar (dessa flaskhalsar märker du oftast bara genom att ha försäljning)

Dancar
    Deltagare

Håller helt med Dan här, med eftertryck på kravbilden. Du bör ha en lista på vad som måste ingå, sen kan du ju även ha punkter med ”bra att ha”. Jämför sedan din kravspec med de olika systemen på marknaden och kör sedan igång.

blazern
    Deltagare

Vi har kört Prestashop i egen regi, men nu är vi strax klara med den nya butiken hos Wikinggruppen då vi inte längre har tid att fixa plattformen själva.

Hursomhelst, välj rätt plattform från början som du kan köra ett bra tag även om du växer. En flytt tar mycket tid och energi.

Skriv upp alla nuvarande krav, men även vad du tror att du kan tänkas behöva i framtiden.

Stirra dig inte blind på priset, testa och känn efter, de flesta erbjuder gratis testperiod.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.