Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Seo fråga

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    C.Larsson
    Deltagare

Jag har en sida som jag brukar blogga på. Det är en annan sida som brukar kopiera min artikel och lägga upp på sin sida och pinga mig. Jag är lite osäker med det här med pigning vad det innebär? Jag har inte godkänt pigning i kommentat fältet, borde jag göra det. Sen kommer min andra fråga. Eftersom den andra sidan verkar vara lite större än mig, kommer det verka som de har gjort artikeln eller kommer jag råka ut för något duplicate content

Dan
    Deltagare

pingning är för att de ska få länk från ditt kommentarsfält tillbaka till sitt inlägg.

Testa googla rubriken och se vem som rankar först. Generellt låter det inte som en bra idé att låta dem göra detta.

Mony
    Deltagare

Jag brukar pinga tillbaka till saker som jag tycker är bra eller intressant. Oftast blir det tillbaka ping på artiklar och hjälpsamma svar. Det blir som en Like och även en lite seo ping som kan öka deras blog/företag/fourm eller vad det nu är jag pingar tillbaka på.

En god gest, en välvilja helt enkelt :

Webbdo
    Deltagare

Är artiklarna kopierade rakt av och att de då anger källan till ursprungsartikeln (din sida)?
    De andra artiklarna sidan har som ej är kopierade från dig. Är dessa också kopierade från andra sidor?

Från vad du beskriver så verkar det som att sidan försöker ”bevisa” att de är ursprungssidan för Google.. Men det kan jag inte säga helt säkert utan att kolla på den.

C.Larsson
    Deltagare

Kopierade rakt av men de hänvisar till orginalsidan. De andra är också Kopierade från massa andra bloggar med hänvisning till orginalsidan. Sidans namn är skvallernytt/ se

Webbdo
    Deltagare

Har kollat en del artiklar och se att dessa endast har utdrag av varje artikel och som du säger hänvisar till källan. Jag skulle inte se detta som ett problem.

wedholm
    Deltagare

Är det seolokal.info som är i farten igen? :)

Så här kan det se ut när han jobbar:
    Länk till sökresultat

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.