Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Problem med Postens tjänst Brev Skicka Lätt
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 5 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
2 juni, 2015 kl. 07:30 #102744Jens @ kristallshopen.seDeltagare
Driver handel med butik på internet.
Skickar många paket under 2 kilo, använder postens tjänst:
brev skicka lätt. Tyvärr är det allt som oftast bekymmer, när alla brev är registrerade och betalning via kort gjorts, får jag felmeddelandet:
Server Error.Får inte ut något kvitto eller kan skriva ut frakthandlingar.
60 – 70 % av gångerna fungerar allt.
Är det fler som har råkat ut för dessa problem?
Jens / kristallshopen.se
2 juni, 2015 kl. 07:33 #178609Stefan72Deltagaretjänsten kanske inte är tänkt för många försändelser?
2 juni, 2015 kl. 08:56 #178610DanDeltagareJa det finns flera trådar om detta. Skicka lätt är en tjänst avsedd för privatpersoner. Den borde kanske funka oavsett men den har haft driftproblem sedan start. Om man värderar sin tid bör man köra något annat.
2 juni, 2015 kl. 09:12 #178611Jens @ kristallshopen.seDeltagareMånga e-handlare använder tjänsten skicka lätt, för fraktkostnaden är rimlig och snabb leveranstid. För Sverige har ju nämligen Europas dyraste frakter, såväl inrikes som inom EU. Ska e-handel tillåtas öka i Sverige bör väl företagen erbjudas rimliga fraktvillkor?
Mindre företag kan väl också få en chans att vara med.
Alla (dom flesta) företag startas upp i mindre skala och växer allt efter som.2 juni, 2015 kl. 09:28 #178612DanDeltagareJo, men det förändrar inte att den skapades för privatpersoner och fungerar dåligt för företagsanvändare
Om man vill lägga tid på den och tycker det är värt det så är det ju fritt fram.
Här har du en tråd med 42 sidor inlägg om skicka lätt:
http://www.ehandel.se/forum/logistik/2701-posten-skicka-laett.html
Vad som är rimliga fraktvillkor kan ju debatteras. Det är ju en marknadsekonomi vi lever i även om det funnits ett postmonopol som nu är upphävt.
Många stora e-handlare tycker nog det är störigt om en helt nystartad e-handlare kan skicka varor till samma pris som de som har hundratusentals paket som de kan gå in och prispressa med då de har mycket mindre overhead eller kanske inte ens tar ut lön. Jag har ingen åsikt om det direkt, men ser inte billiga produkter eller billig frakt som nystartad som en rättighet, men det är trevligt om det finns.
Prismässigt är både posten varubrev och DHL service point via valfritt ramavtal billigare än skicka lätt inom Sverige.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.