Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hjälp! Hur mycket ska man köpa in?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Nene
    Deltagare

Hur mycket ska man köpa in egentligen? Ska starta upp en e-butik som säljer diverse saker från kläder till smycken till prylar men hur mycket ska man köpa in?? Står och dividerar om ja ska köpa in 10 st av varje sak (stora grejer som typ kläder och vissa prylar) eller om man ska köpa in 1 av varje sak? Vad är era erfarenheter? Vad skulle ni rekommendera mellan tumme och pekfinger? Hur önskar ni att ni hade gjort i början?

C.Larsson
    Deltagare

Min rekommendation är att du köper in max 1eller 2 av varje produkt för att se vilka varor som går mest. Det kan bli att du får köpa in lite oftare men det är ett bra sätt att se vilka saker som går. Har du möjlighet att köra dropshipping på produkter är det också bra tills du fått upp volymerna lite

Nene
    Deltagare

Tack nu fick jag en liten vägvisar på hur jag ska göra :)

Technologi.se
    Deltagare

Hej vad heter butiken??

FredrikGust
    Deltagare

Hej, beroende på om det är något man beställer många av kan det finnas en tanke att köpa in flera av varje produkt, men de flesta som startar kommer ha stor nytta av att se vilken typ av produkter som säljer innan större inköp görs.

Köp 1-2 st av varje och beställ ofta i början. Allt kapital som finns tillgängligt kommer antagligen behövas i marknadsföringen. Utan marknadsföring – ingen försäljning – ingen användning för stort lager.

Tror att många av oss ännu har kvar nån av grejorna från första årets inköp som visat sig vara felköp och där man i efterhand är glad över att bara köpt hem ett fåtal.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.