Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföra importmoms av köp från Kina

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Stefan72
    Deltagare

menar du att du fick skapa dem helt själv eller hämtade du dem i nån lista? De flesta bokföringsprogram jag sett brukar ju ha de flesta konton färdiga i bakgrunden och sen väljer man ju bara och då följer ju funktionerna med.

Actifys
    Deltagare

@Stefan72 82586 wrote:

menar du att du fick skapa dem helt själv eller hämtade du dem i nån lista? De flesta bokföringsprogram jag sett brukar ju ha de flesta konton färdiga i bakgrunden och sen väljer man ju bara och då följer ju funktionerna med.

Jag fick skapa kontona manuellt för att bokföringsprogrammet inte har uppdaterat till den nya kontoplanen BAS 2015.

VATadviser
    Deltagare

Jag skulle kolla med iOrdning för att få det rätt. De flesta system har ju kopplingar till rapporter o dyl. Att gå in och pilla där o lägga in själv känns lurigt.

Stefan72
    Deltagare

det låter ju verkligen märkligt om de inte ska kunna erbjuda senaste kontoplanen………..tittar man på deras forum så verkar det inte vara nån brist på problem i övrigt heller. Du kanske skulle fundera på nåt modernt med mer funktioner?

Actifys
    Deltagare

Fick inte någon hjälp från iOrdning med mina frågor. Dock uppdaterar de till senaste kontoplanen i slutet på maj, så jag får väl vänta tills dess och lägga in kontona manuellt.

1725
    Deltagare

Ska inte momsen vara redovisad den 12 maj…..?

Fredrik

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.