Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Skriva på trustpilot?
- Detta ämne har 16 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 6 månader sedan av snartehandlare.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2015 kl. 13:48 #102665entreprDeltagare
Jo liten fråga. Hur får man kunden att skriva på trustpilot?
vissa företag så får dem recension från många kunder dagligen. Så tänkte det kanske finns något man kan göra för att locka kunden att skriva på trustpilot.
någon som vet?MVH
30 april, 2015 kl. 14:04 #178284DanDeltagareAlla dina kunder mailas av trustpilot med uppmaning att betygsätta. Det är så man får recensionerna.
Det är i betaltjänsten. Tveksamt om man har någon användning av trustpilot utan att betala.
30 april, 2015 kl. 18:13 #178290JRFDeltagareHej
Precis som Dan skriver är aktiva inbjudningar det säkraste sättet att få fart på omdömen.
Passiv v.s aktiv insamling
Att få kunderna att skriva är inte den enda orsaken till att jag vill rekommendera aktiva inbjudningar – om du bjuder in alla kunder att skriva efter köp ger det också en mer nyanserad bild av hur det är att vara kund hos dig. Trots allt är nog de allra flesta av dina kunder nöjda med sitt köp.Om du bara samlar in omdömen ”passivt” är det stor risk att det bara är de mest missnöjda kunderna som orkar ta sig tid att leta upp siter där de kan skriva ett omdöme.
Hos oss på Storebadge.com kan du pröva detta helt kostnadsfritt i hela 90 dagar, driver du startup eller mindre firma har vi också ett alternativ som är helt gratis där du kan arbeta med aktiva inbjudningar.
Storebadge är nytt på marknaden men utifrån den data vi samlat in hittills kan du räkna med ca 4-5 omdömen på 100 ordrar hos oss. Det det är ca 4x bättre än andra (inga namn nämnda) alternativ på marknaden.
/J
30 april, 2015 kl. 20:45 #178291RashidDeltagareNär en kund är ute och letar efter och jämför produkter så är de ganska ofta på Prisjakt eller Pricerunner. Är det inte bättre att försöka ha mera omdömen på dessa sajter om man finns listad hos dem?
2 maj, 2015 kl. 09:43 #178296Runns.seDeltagareOmdömen är bra på alla ställen tex prisjakt, pricerunner och trustpilot. Men med trustpilot så kan man presentera dem för tvekande kunder som är inne på sidan på bästa sätt.
Kunderna älskar trustpilot och själv handlar jag aldrig på nätet utan att först kolla där.
Tror man fortfarande kan testa gratis i 14 dagar, vi ökade konvertering med 20% när vi började på trustpilot.2 maj, 2015 kl. 14:36 #178305JRFDeltagareJag är enig med Runns här, om du använder prisjämförelsesajter så är det givetvis bra om du också har omdömen där. Tyvärr framgår inte identiteten på de som har skrivit hos Pricerunner / prisjakt vilket gör det svårare för kunderna att bilda sig en uppfattning om ”äktheten” i det som skrivits.
Oavsett rekommenderar jag precis som Runns att du visar upp omdömena på din sajt – så alla kunder kan läsa oavsett kanal. Vi erbjuder detta men även våra konkurrenter, du bör såklart A/B testa om du har möjlighet så ser du svart på vitt vad det ger.
2 maj, 2015 kl. 17:25 #178306RashidDeltagare@Runns.se 82554 wrote:
Omdömen är bra på alla ställen tex prisjakt, pricerunner och trustpilot. Men med trustpilot så kan man presentera dem för tvekande kunder som är inne på sidan på bästa sätt.
Kunderna älskar trustpilot och själv handlar jag aldrig på nätet utan att först kolla där.
Tror man fortfarande kan testa gratis i 14 dagar, vi ökade konvertering med 20% när vi började på trustpilot.När körde du testet? (År)
Testa 14 dagar ger väl inget då först måste man skicka mail till alla och hoppas på att folk skriver omdöme. Det finns tyvärr inget värde i 14 dagars provtid.2 maj, 2015 kl. 17:31 #178307FredrikGustDeltagareDet är en utmaning att få kunder skriva omdömen oavsett vart man lagrar dem. Kan vara värt att kolla äganderätten på omdömen också innan man går in för att samla in omdömen.
Hos trustpilot skriver betydligt fler tack vare inbjudningsmailen. Vi har under några månader via orderbekräftelsen samla in omdömen via prisjakt, men det har gått förfärligt trögt.
Som Runns skriver är det en stor fördel att i butiken kunna visa upp nöjda kunder, det får säkert någon fler att handla i en butik med positiva recensioner.
Nackdelen vi märkt av är att folk ibland ger dåligt omdöme i stället för att först kontakta kundtjänsten för att se om det hela går att reda upp. Förhoppningsvis ser ju andra hur man bemöter dessa dåliga omdömen då som i alla fall för oss visat sig vara missförstånd och ibland ändrats från två till fem stjärnor. Sedan finns det alltid de som bara ska klaga….
2 maj, 2015 kl. 17:41 #178308RashidDeltagare@FredrikGust 82565 wrote:
Det är en utmaning att få kunder skriva omdömen oavsett vart man lagrar dem. Kan vara värt att kolla äganderätten på omdömen också innan man går in för att samla in omdömen.
Hos trustpilot skriver betydligt fler tack vare inbjudningsmailen. Vi har under några månader via orderbekräftelsen samla in omdömen via prisjakt, men det har gått förfärligt trögt.
Som Runns skriver är det en stor fördel att i butiken kunna visa upp nöjda kunder, det får säkert någon fler att handla i en butik med positiva recensioner.
Nackdelen vi märkt av är att folk ibland ger dåligt omdöme i stället för att först kontakta kundtjänsten för att se om det hela går att reda upp. Förhoppningsvis ser ju andra hur man bemöter dessa dåliga omdömen då som i alla fall för oss visat sig vara missförstånd och ibland ändrats från två till fem stjärnor. Sedan finns det alltid de som bara ska klaga….
Håller med dig när det gäller kunder som är snabba på att skriva dåliga omdöme istället för att höra med butiken.
Har du A/B testat med och utan Trustpilot?
2 maj, 2015 kl. 20:58 #178310Runns.seDeltagare@Rashid 82564 wrote:
När körde du testet? (År)
Testa 14 dagar ger väl inget då först måste man skicka mail till alla och hoppas på att folk skriver omdöme. Det finns tyvärr inget värde i 14 dagars provtid.För att komma igång snabbt kan man bjuda in alla tidigare kunder att lägga ett omdöme.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.