Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Hjälp oss att hitta en pålitlig betalningspartner i Sverige

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    astroman
    Deltagare

Ge oss tips om en bra betalningspartner i Sverige. Vi driver ett internationell projekt – se.globalbroker.biz. Just nu är projektet integrerad med paypal. Är paypal populär i Sverige? Finns det några alternativ? Helst letar vi efter en betalningspartner som sköter betalningar i hela Norden: Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vi skulle vara tacksamma för era tips. Tusen tack på förhand! Marco.

Bloggagenturen
    Deltagare

Många känner ju till Paypal och har konto där, vilket gör det praktiskt att betala. Personligen använder jag gärna mitt konto hos Paypal för att betala när jag shoppar via mobilen.

Är det bara kortbetalning ni är ute efter?

astroman
    Deltagare

@Bloggagenturen 82180 wrote:

Många känner ju till Paypal och har konto där, vilket gör det praktiskt att betala. Personligen använder jag gärna mitt konto hos Paypal för att betala när jag shoppar via mobilen.

Är det bara kortbetalning ni är ute efter?

Kortbetalning och banköverföring.

bslask
    Deltagare

Jag skulle säga att den ”vanlige svensson” (alltså genomsnitts svensken) inte har PayPal idag, och är heller inte intresserad av att skaffa utan vill betala med faktura eller kortbetalning. Dessa två är måste om man vill nå ut till vanliga konsumenter, har dock lite svårt att få grepp om vad du vill sälja när jag tittar på din länk =)

FredrikGust
    Deltagare

Kan bara hålla med föregående talare om att faktura och kortbetalning är de vanligaste betalsätten. Vi kör med Klarna Checkout och där handlar de allra flesta mot faktura eftersom det är ett extra moment att byta till kortbetalning.

Paypal är bokföringsmässigt bängligt att hålla på med och det var det som fick mig sluta med det trots att jag tappar köp.

Satsa på faktura, kortbetalning och i tredje hand direktbetalning via Internetbank. Låga fasta kostnader utan att välja dumsnålt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.