Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Orderfördröjning med KCO
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av Erik Elmqvist.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2015 kl. 13:24 #102483Erik ElmqvistDeltagare
Vi kör KCO och har gjort i snart ett halvår utan några problem alls, fram till i förra veckan.
Kunden lägger en order, ordern får ett reservationsnummer och kundens adressuppgifter och betalsätt blir synliga i Klarna Online. Däremot dröjer det några timmar innan ordern får ett ordernummer och vi ser ordern i våra system (Woocomerce). Det dröjer också därför några timmar innan det går iväg ett orderbekräftelsemail till kunden eftersom att Woocomerce tolkar ordern som ej slutförd.
Detta har bara hänt ett fåtal ordrar sedan förra veckan, men det är ganska irriterande då kunderna tror att ordern inte gått igenom och lägger en till order mm.
Vi har varit i kontakt med Klarna förra veckan och då kunde de inte hitta något som var knas. Nu ska de kolla igen…
Hade varit intressant och veta om det är någon som haft liknande problem senaste tiden?
Vi kör KCO och Woocomerce. Senaste uppdateringen gjordes för ett par månader sedan, och vi har inte gjort några ändringar alls sedan dess. Så känns inte som att det är hos oss som det felar…
18 februari, 2015 kl. 14:56 #177518Katrin LundgrenDeltagareKör ni gamla klarna APiet i kopplingen? den har betett sig lite mystiskt ett tag senaste veckan. Prova byt till nya APIet så tro jag det löser sig
18 februari, 2015 kl. 15:13 #177519Erik ElmqvistDeltagareVi kör senaste av versionen av http://www.woothemes.com/products/klarna/
Om den sedan är uppdaterad till nya APIet vet jag inte, men får kolla på det.
Tack för infon!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.