Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Komplett e-handelslösning?!
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2015 kl. 12:53 #102475jameskDeltagare
Hej alla e-handlare,
Jag har under många år eftersökt en komplett lösning för e-handel där webbshop, fysisk butik (kassasystem) och affärssystem hänger ihop. Tyvärr verkar det inte finnas någon sådan komplett lösning.
Hur kommer det sig att det nu – 2015! – fortfarande inte finns en sådan lösning?!
Har använt mig utav Jetshop + api + Mamut, där Mamut främst är till för orderhantering/kundhantering samt logistik (antal produkter, inköp etc.) dvs. ej redovisning.
Finns det någon som kan ge ett förslag till ett system som klarar av både front end (webbshoppen) och back end (produkthantering, kundhantering, fakturering, lagersaldo, inköp etc.)?
15 februari, 2015 kl. 20:01 #177469insatsDeltagareSpecter eller Sitoo + Fortnox.
Har du provat att söka först? Finns många liknande trådar.
15 februari, 2015 kl. 20:17 #177471jameskDeltagareTack för tipsen.
Har kollat in Specter men är inte nöjd med hur man hanterar inköp/produkthantering bland annat. Även Specter behöver kopplas ihop med ex. Jetshop, nordisk e-handel etc.
Finns det någon som idag använder något komplett system (nätbutik, affärssystem + fysisk butik) istället för två eller flera system?
16 februari, 2015 kl. 07:21 #177472NicklasDeltagareKodmyran har koppling till Easy Cashier så där behöver du bara ha ett system för att bokföra då kodmyran har stöd för olika lager och inköp och synkar ditt kassasystem.
.16 februari, 2015 kl. 11:27 #177479Stefan72DeltagareVad jag förstår så återstår då bara Sitoo. De har egen webshop och butikskassa i ett, dvs samma system. Dock kopplar man det till Fortnox för bokföringen och fakturakörning som jag fattar det.
Jag tittar just nu själv på detta. Det enda jag hittat i övrigt är C4 media men deras var inte klart än. I övrigt så är det nog säkerligen nåt som kommer med bred front med tiden. Känns därför lite vågat att kliva på nåt redan nu men å andra sidan så lär väl även Sitoo uppdatera sin med bra funktioner. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.